שני תושבי ביתר עלית ניסו להבריח 240 פאקטים – ונתפסו

שני חרדים תושבי ביתר עלית, ניסו להבריח 240 פאקטים של סיגריות ממוסקבה דרך נמל התעופה 'עובדה' - ונתפסו על ידי בודקי המכס • שווי המס מהסיגריות: 43,000 שקל
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 15:22

אזהרה עישון גורם להברחת מכס: שני חרדים תושבי ביתר עלית, ניסו להבריח לא פחות מ-240 פאקטים של סיגריות – ונתפסו.

הסיפור התרחש ביום חמישי, שני החברים, תושבי ביתר עלית, חזרו בטיסה ישירה ממוסקבה, לאחר ששהו בה לילה אחד בלבד. בסיום  ביקורת הגבולות, חצו השניים את המסלול הירוק במתחם המכס, שמעבר בו משמעו שאין ברשות העובר דבר החייב בהצהרה ובמסים. השניים עוררו את חשדם של בודקי המכס בנמל התעופה ‘עובדה’, ואלו ביקשו לשקף את המזוודות.

לתדהמת הבודקים, שתי המזוודות הכילו לא פחות מ-240 פאקטים של סיגריות יוקרתיות דוגמת: צ’סטרפילד, ווינסטון, גלמור, רוטמנס, מרלבורו, L&M, NEXT ועוד,  וללא כל ציוד אישי אחר.

החשודים נחקרו ע”י חוקרי היחידה המיוחדת של מכס אילת. מהחקירה עלה כי כל הסיגריות שייכות לאחד החשודים וכי החבר נסע איתו כדי לסייע “לסחוב את השלל”. השניים טסו למוסקבה, רכשו את הסיגריות ושבו ארצה דרך נמל התעופה עובדה, זאת מכיוון שחשבו כי בשל היותו שדה תעופה קטן, לא נבדקים כל הנוסעים.

הסיגריות, ששווי המסים בגינן הוא כ-43,000 ₪, נתפסו והוחרמו על ידי המכס.

כעת נבדקת האפשרות להעמיד את החשודים לדין.

wpid-img-20141109-wa0020.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבורת חובבנים
    09/11/2014 19:41
    קיבא יונגמן
  1. כנראה לא עשו בדיקות רקע ולא ידעו שבעובדה בודקים כל אחד גם אם נחתו כמה טיסות יחד. פעם עמדתי שם בתור שעה וחצי לבידוק וראיתי שני חרדים נתפסים עם מזוודה מלאה בשמים.