נתניהו: “כשאין טענה אמיתית גם 333 עדי תביעה לא יועילו”

השר יריב לוין: "כשרואים את הרשימה הבלתי נגמרת, קשה שלא לחשוב שבסיס החקירה רעוע" • יאיר נתניהו: "טוב, זה לא ייאמן, במשפט אייכמן על רצח שישה מיליון יהודים- 100 עדים. במשפט נתניהו על סיגרים וכתבה בוואלה - 333 עדים" • ח"כ מיקי זוהר: "המשפט ייקח בין שמונה ל-10 שנים"
אריה ריבקינד
ד' כסלו התש"פ / 02.12.2019 18:12

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש אחר הצהרים (שני) את כתב האישום המעודכן נגד ראש הממשלה ליו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין.

היועץ ציין, כי משפטו של בנמין נתניהו יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכי לנתניהו יש 30 יום לבקש חסינות מהכנסת.

כתב האישום שהוגש לאדלשטיין כולל גם את רשימת 333 עדי התביעה. בין עדי התביעה נמצאים גם יאיר לפיד ובוגי יעלון. .

ראש הממשלה צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו: “כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו”.

השר יריב לוין, שנמצא ברשימת העדים בכתב האישום נגד נתניהו, אמר הערב ברשת ב’: “כמו כל אזרח שנקרא לתת עדות – אני גם אגיע. כשרואים את הרשימה הבלתי נגמרת, קשה שלא לחשוב שבסיס החקירה רעוע. בעיניי זה מעיד הרבה מאוד על האופן שבו הדברים נעשו”.

יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, אמר ברדיו 103FM על רשימת העדים בכתב האישום של ראש הממשלה:”היא מצביעה על כך שהמשפט של ראש הממשלה ייקח בין שמונה לעשר שנים. פרקליטי ראש הממשלה יוכלו לדרוש לחקור את כולם”.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל הגיב: “333 עדים פירושם שהמשפט הזה ימשיך הרבה אחרי שגם כהונת גנץ ברוטציה תגיע לקיצה. ולכן ברור לכולם שהתקופה שנתניהו יקבל בתחילת הכהונה זה בעצם כל מה שיהיה לו בקדנציה ובסבירות גבוהה גם בכלל”.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיב על רשימת העדים וצייץ: “טוב זה לא ייאמן, במשפט אייכמן על רצח שישה מיליון יהודים בשואה – 100 עדים. במשפט נתניהו על סיגרים וכתבה בוואלה סלבס – 333 עדים”.

בהמשך צייץ: “אתם קולטים כמה הפרקליטות חולה (כדברי השופטת גרסטלר)? העדים המרכזיים נגד ראש הממשלה הם יאיר לפיד וציפי לבני!”

עורך עיתון ‘כפר חב”ד’, הרב אהרן דוב הלפרין, צייץ: “כולם מתפלאים מדוע מנדלבליט בחר דווקא 333 עדים שיהוו את הכח המיוחד במשפט סדום של ההפיכה השלטונית. לדעתי זה פשוט מאד: מנדלבליט, כאיש מסורת, חובב גימטריות, וזה יצא לו בדיוק: כח מיוחד – ההפיכה בסדום = 333 בגימטריה”.

ואבישי גרינצייג, הכתב המשפטי של ‘גלובס’, צייץ: “שאלתי כמה וכמה עורכי דין פליליים רציניים איך עורכי הדין של נתניהו יכולים להעיד נגדו, ובפרט עמית חדד שמשמש כסנגור שלו בתיק. כולם הביעו תמיהה. גורם בפרקליטות הסביר לי כי שמרון וחדד יעידו בנוגע לשאלות עובדתיות ולא משפטיות, ולכן אין מניעה. כל הפליליסטיים הנ”ל נותרו בתמיהתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות