ליברמן: אם נתניהו היה לוחץ על החרדים – הייתי מצטרף לממשלה

בריאיון לרדיו רק"ע אמר יו"ר ישראל ביתנו: הייתי מצטרף לקואליציה של 63 חברי כנסת, אילו ראשי החרדים היו מוכנים "ללכת לקראתי" בענייני דת ומדינה • "מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה" • מיקי זוהר: "להזמין אותו היום"
אריה ריבקינד
ל' חשון התש"פ / 28.11.2019 13:57

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר היום (חמישי), בריאיון לרדיו רק”ע, כי היה מוכן להצטרף לממשלת ימין-חרדים ולכונן קואליציה יציבה בת 63 חברים – אילו ראש הממשלה היה מוכן ללחוץ על המפלגות החרדיות להתפשר במספר סוגיות דת ומדינה.

דבריו של ליברמן מנוגדים להצהרות קודמות, לפיהן האופציה היחידה שהוא מוכן לשקול היא ממשלת אחדות.

“נתניהו לא מוכן בשום פנים ואופן ללחוץ על החרדים כדי שילכו לקראתנו”, אמר. “כרגע המכשול הוא הרצון של נתניהו לא להיפרד מכל הגוף המשיחי-חרדי. זה כמו חתונה קתולית. לא יכול להיפרד. זה מה שמונע מישראל ביתנו להיכנס לקואליציה”

הוא הדגיש: “גיורים, נישואין אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת – אלה הנושאים שחשובים לנו. נתניהו לא מוכן לתת לנו כלום”.

לדבריו, “הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים, כל הניסיונות שלנו שיעזבו בשקט את כל הקשור לתחבורה ציבורית – מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה”.

ליברמן הוסיף כי אינו מעוניין להיכנס לוויכוח בין נתניהו לבין ראשי כחול לבן לגבי זהות ראש הממשלה שיכהן ראשון ברוטציה: “שתי המפלגות החליטו לא לעבוד ביחד, הם לא עושים וויתורים קטנים. כחול לבן רוצה להיות ראשונה וגם נתניהו לא מוותר. יש התעקשות לא מובנת. נתניהו יכול היה להסכים שגנץ יכהן ראשון, ובינתיים היה לוקח זמן כדי לטפל בענייניו המשפטיים. זו עקשנות בלתי מובנת”.

ח”כ מיקי זוהר קרא בציוץ בטוויטר לנתניהו להזמין את ליברמן “עוד היום” לפגישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות