הפרקליטות ניסתה להסתיר את העדות הדרמטית של ניר חפץ?‎

העדויות הסותרות והתרגיל הפסול: ייתכן והעדות הוסתרה מהסנגורים • היא אינה מופיעה בתוכן העניינים שנמסר לפרקליטי החשודים בתיק 4000 - והוחבאה בתוך חומר שכולל עשרות אלפי עמודים והקלטות‎ • עמית סגל: "אני לא מהקונספרטיבים, אבל היו כאן דברים שלא התרחשו עד היום"
חרדים 10
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 11:43

לאחר החשיפה של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12 אמש (שני) על הפעלת לחצים כבדים על עד המדינה ניר חפץ,  מתברר כי ייתכן והעדות שבמוקד הסערה הוסתרה מעורכי הדין של החשודים.

בניגוד לשאר העדויות – העדות הדרמטית ש מי שהיה יועץ התקשורת של נתניהו, איננה מופיעה בתוכן העניינים שנמסר לפרקליטי החשודים והיא הוחבאה בחומר שכולל עשרות אלפי עמודים והקלטות.

בראיון שהעניק הבוקר לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’, אמר עמית סגל: “אתה יודע שאני לא מהקונספרטיבים, אבל היו כאן דברים שלא התרחשו עד היום. הביאו ליועמ״ש תקציר חומרים, אבל כאלה שלא כוללים את הכל״.

סגל הוסיף: “על מי צו איסור הפרסום נועד לשמור? הרי החומרים נמצאים גם אצל הסנגורים, אגב, איפה כתבי המשפט?”

סגל גם ביקר את כלי התקשורת: “אתה יודע שהתחנה היחידה שהזמינה אותי לפולואפ על מה שקרה בחקירות אלוביץ׳ הייתה גלי ישראל? למה? כי זה לא חומר? זה לא מעניין?”

החשדות נגד נתניהו בתיק 4000, מתבססים במידה רבה על העדות של יועצו לשעבר ניר חפץ – אך תמלילי מעלים סימני שאלה לגבי אותה עדות.

על פי התמלילים, לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות מספר פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים.

על פי מידע שהגיע לחדשות 12, המשטרה הפעילה לחצים מיוחדים על מנת לגרום לחפץ לחתום על הסכם עד המדינה. כחלק ממאמצים אלו זימנה המשטרה לחקירה אדם נוסף שאינו קשור כלל לתיק 4000 בתירוץ קלוש, ובמהלך חקירתו נשאל אותו אדם שאלות לא רלוונטיות – כל זאת על מנת להפוך את חפץ לעד מדינה.

הלחצים אכן עשו את פעולתם – חפץ החליף עורך דין וחתם על ההסכם.

בנוסף, במהלך תקופת מעצרו הארוכה, כלומר לפני שחתם על הסכם עד המדינה, קיבל חפץ יחס קשה מהחוקרים. מהתמלולים עולה כי לאורך כל חקירתו הוא התלונן על עקיצות הפשפשים, אך במקום טיפול הפציר בו החוקר לחתום על הסכם.

&nbsp

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות