שקד ובנט מבוהלים? מומחה: “הימין לא יספוג מכה בבחירות שלישיות”

פרופ' אשר כהן, ראש בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן, מתנגד למערכת בחירות שלישית - אך לא שותף להערכות לפיהן היא צופנת מפלה למחנה הימין • מזהיר מפני המתנה לרגע האחרון בפתרון הפלונטר הפוליטי: "באותם 21 ימים בהם אין מועמד שהוטל עליו התפקיד המשימה פי כמה קשה"
חרדים 10
ה' חשון התש"פ / 03.11.2019 17:16

פרופ’ אשר כהן, ראש בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן, מזהיר – בראיון שהעניק לערוץ 7, מפני המתנה לרגע האחרון בפתרון הפלונטר הפוליטי, וטוען כי בניגוד לדברי איילת שקד ונפתלי בנט “הימין לא יספוג מכה קשה בבחירות שלישיות”.

שקד: השמאל יעלה ‘מלא מלא’ I בנט: תהיה התרסקות הסטורית

כהן: “אין גורם פוליטי עם תכנית מגירה ולדעתי הפוליטיקאים עצמם לא מבינים את הדינמיקה. כל מי שמדבר על סוף התקופה של בני גנץ ואומר שהכל ייסגר ב-21 הימים האחרונים צריך לזכור נקודה משמעותית: באותם 21 ימים בהם אין מועמד שהוטל עליו התפקיד המשימה פי כמה קשה”.

לדבריו, “בשלב הזה צריכים 61 חברי כנסת לחתום למועמד. נסו לדמיין 61 חותמים שבמקרה ותהיה כזו, אמורה להתנוסס על מכתב שמשמעותו – הפרתי הבטחת בחירות – ולא חשוב מאיזה כיוון. האם החתימה של ליברמן תיכתב אחרי זו של עופר כסיף? מי יחתום על דבר כזה? מאיפה יופיעו 61 חותמים למועמד אחד שלא היו קודם? לכן זה דבר שצריך להיסגר בשבועיים וחצי הקרובים”.

כהן מודאג מאוד מהאפשרות של בחירות נוספות: “מערכת בחירות שלישית היא דבר נוראי. יש כל מיני הקשרים שהם אינם פוליטיים. הרי בכל העולם מסתכלים על ישראל, זה יכול לפגוע בדירוג האשראי והמבט כולו עלול להשתנות. על פעמיים אמרנו – קורה. אין כמעט דמוקרטיה פרלמנטרית שזה לא קרה לה. שלוש פעמים בתוך פחות משנה, כבר נראה בעייתי”.

כהן התייחס לדברי  ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואייל שקד, לפיהם אם ישראל תלך למערכת בחירות נוספת – הימין יספוג מפלה קשה.

“אם אנחנו מסתכלים על נתונים ממערכת הבחירות, לא ראינו ירידה דרמטית בכוחו של הימין. מה שקרה הוא שהמפלגה של ליברמן, שתמיד היתה מזוהה עם הימין, עברה צד. הרי לא היתה תזוזה דרמטית בקולות. גם עכשיו, אם אתה משאיר את ליברמן בגוש הימין, יש לימין רוב של 61”.

הוא הדגיש: “מספר המגדירים את עצמם ימין הם הקבוצה הגדולה בישראל והם מהווים יותר מחמישים אחוזים מהאוכלוסייה היהודית. אני לא רואה איך בוודאות הימין יספוג איזושהי מפלה דרמטית של ירידת חמישה או עשרה מנדטים. לאן הם יעברו? הרי היתה להם אפשרות לעשות זאת במועד א’ או ב’ של הבחירות.

”השאלה הגדולה של מערכת הבחירות השלישית היא בעיקר – מה יהיה שונה? למה שהתוצאות לא יהיו אותו דבר שלאיש אין רוב וליברמן נותר באמצע? לכן מדובר בבחירות מיותרות, אבל אני לא חושב שהימין יספוג מכה קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות