שקד: השמאל יעלה ‘מלא מלא’ I בנט: תהיה התרסקות

ח"כ נפתלי בנט סבור כי מערכת בחירות נוספות תוביל בעקבותיה התרסקות מוחלטת של הימין • ח"כ איילת שקד מצטרפת לאזהרה - ומציעה: ממשלת אחדות או שליברמן יכנס לגוש הימין והחרדים יצטרכו להתפשר" • משה גפני: "לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו"
אריה ריבקינד
ה' חשון התש"פ / 03.11.2019 11:03

יו”ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר ח”כ איילת שקד, גיבתה הבוקר (ראשון) בראיון לגלי צה”ל את דבריו של בנט אמש לפיהם סבב בחירות נוסף יביא להתרסקות גוש הימין.

“מערכת בחירות שלישית גרועה למדינת ישראל, גם לימין זה דבר רע. בבחירות הקודמות היינו 61 ללא ליברמן, כעת 55 חברי כנסת. בסקרים רואים שהציבור לא רוצה מערכת בחירות שלישית ואם חס וחלילה נגיע לשם, שלטון הימין בסכנה. בסבירות לא מבוטלת השמאל יעלה לשלטון, מה שנקרא ‘מלא מלא'”.

שקד הסבירה: “יש שתי אפשרויות סבירות – 1. ממשלת אחדות, נתניהו וגנץ יצטרכו לסכם ביניהם מי יהיה ראש הממשלה ראשון. 2. ליברמן יכנס לגוש הימין ויביא הישגים גדולים לציבור שלו והחרדים יצטרכו להתפשר”.

על האפשרות שבנט ימונה לתפקיד שר הבטחון אמרה שקד: “בנט ואני עובדים בתאום מלא, ראש הממשלה, מסיבותיו שלו, בוחר לקיים שיח רק מול בנט, טוב שיח מול בנט, מאשר אין שיח כלל. מה שמעניין שתקום ממשלה ומדינת ישראל לא תצא לבחירות בפעם השלישית. עבור מדינת ישראל בנט כשר בטחון יכול לתרום תרומה גדולה ומשמעותית. בנט לא קיבל שום הצעה וזה כרגע לא על הפרק, אך לדעתי בנט יכול להיות שר בטחון מצויין למדינת ישראל”.

מוקדם יותר הבוקר קבע בנט כי מערכת בחירות נוספת תוביל בעקבותיה התרסקות מוחלטת של הימין.

בראיון לגלי צה”ל הגדיר בנט את התרסקות הימין לאחר בחירות נוספות כהתרסקות “בממדים היסטוריים”.

הדברים באים לאחר התבטאותו של בנט אתמול בראיון לרינה מצליח ב’פגוש את העיתונות’ בערוץ 12, במהלכו הכריז כי הוא ומפלגתו לא יהיו מכשול בדרך להקמת ממשלת אחדות, וכי אם נתניהו זקוק ל”שחרור” מבלוק ה-55 על מנת להקים ממשלה עם בני גנץ הרי שהוא עצמו משחרר את נתניהו מהמחוייבות לבלוק ה-55 של הימין.

בנט הצהיר כי הוא נכון למצוא את עצמו גם באופוזיציה ובלבד שתוקם ממשלה בישראל “עכשיו, כמה שיותר מהר”.

ח”כ משה גפני הצהיר, בעקבות דברי שקד וליברמן הבוקר: “אני מודיע קבל עם ועדה – לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות