סמוטריץ: ‘נלך מיד למיזוג עם הבית היהודי, אין הצדקה לשתי מפלגות’

יו״ר האיחוד הלאומי באירוע הרמת כוסית של המפלגה: ״המצב הנוכחי לא יכול להמשך. אפשר לייצר הסכמה על מוסד משותף שיוויוני. אפנה לרב רפי כדי שנכנס להליך מיזוג מיידי"
אריה ריבקינד
ח' תשרי התש"פ / 06.10.2019 21:54

חברי מרכז האיחוד הלאומי התכנסו הערב (ראשון) בירושלים לטקס הרמת כוסית ודיון על תוצאות הבחירות.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ קרא באירוע למיזוג מלא יחד עם הבית היהודי כבר בתקופה הקרובה.

סמוטריץ׳: ״הציונות הדתית היא רבגונית תוססת צבעונית ויש בה גוונים שונים. זה תוצר מובנה של העובדה שהיא תנועה אידאולוגית. תמיד בתנועות אידאולוגיות יש שפיצים והמערכת הפוליטית הדתית היא תשקיף של הציונות הדתית.

“נכון שיש דעות שונות, אבל לקרוא לזה פילוגים – זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה”.

הוא הוסיף: “אין ספק שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. צריך להיות קשובים להלך הרוח של הציבור. אני לא רואה הצדקה לקיומן של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי. אני אפנה לרב רפי פרץ ממש בימים הקרובים ואבקש ממנו להיכנס לתהליך מיידי”.

הוא הדגיש: “יש בהחלט לא מעט מוקשים שנצטרך להתגבר עליהם. אסור בשום פנים ואופן לתת למוקשים הללו לעצור אותנו. צריך לשבת עוד יום ועוד יום ועוד יום ולפתור אותם. כל עוד יהיו שתי מפלגות תמיד בסוף נגיע למאבקי הכח בים המלח.

“אני קורא לרב רפי בואו נכנס למהלך כאן ועכשיו. זאת בשורה שהציבור מחכה לה כבר עכשיו״.

ח”כ אופיר סופר: “יש לדרך של הציונות הדתית הרבה מה לומר על שלל הנושאים הנוגעים ליום ליום ואין לנו פריוולגיות לוותר על אף נושא. צריך לדעת לנהל סדר יום נכון ולדעת איך להביא כמה שיותר קהלים”.

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד: “הגיע הזמן לחזור למפלגה ציונית דתית אחת שלא מתביישת בערכיה ושלא מורידה אף דגל, לא את התורה, לא את העם ולא את הארץ, ועם זאת יכולה להכיל גוונים שונים של הציונות הדתית תחתיה, זהו צו השעה וזה בידינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפשות זחוחה.
    08/10/2019 14:25
    חיימון
  1. איני יודע אם כדתי,למדת מספר פתגמיי חז”ל כגון.
    ” סוף מעשה במחשבה תחילה ” ואתה חושב עצמך לחכם.
    “איזהו החכם שעיניו בראשו “..
    איזהו החכם הרואה את הנולד “.
    והגרועה מכל אותה אתה מיישם…
    ” אם אין אני לי,מי לי “.
    האם נצביע עבור כישלונך השלישי,כמגלומן זחוח ולעומתי…ימים יגידו.