גופת דביר הי”ד אותרה לא במקום בו נרצח: פעילות בכפר בית פג’אר

כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר החוליה שרצחה את תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד בגוש עציון • בידי החוקרים ראיות: הרצח לא בוצע בנקודה שבה נמצאה הגופה • צה"ל תגבר כוחות באזור • כוח צה"ל נכנס לכפר בית פג'אר שבגוש עציון והחרים סרטוני אבטחה • הלוויתו: הערב בעפרה
חיים טוויל
ז' אב התשע"ט / 08.08.2019 11:29

מצוד אחר המחבלים שרצחו את החייל דביר שורק הי”ד: כוחות צה”ל ושב”כ פועלים באזור הכפר בית פג’אר, הסמוך למקום בו נמצאה גופתו של החייל ובבית עינון – כ-10 ק”מ דרומית משם.

על פי דיווחים פלסטיניים כוחות הביטחון אוספים ראיות ומחפשים תיעודים של חוליית המפגעים.

ברשתות הערביות ישנה קריאה לבעלי עסקים בכפר למחוק את תיעודי מצלמות האבטחה שלהם,  כדי לא לסייע לכוחות הביטחון.

לפי דיווח בחדשות 12, יש ממצאים שונים שאותרו בזירה, לצד עוד מידע שמנותח מעוד גורמים וסנסורים שונים באזור הזה. הממצאים שנאספים שופכים אור על המניעים של האירוע, על איך התבצע, וגם יכולים לסייע לנסות ולהגיע לחוליית המחבלים.

בידי החוקרים ראיות רבות שמאפשרים לקבוע באופן חד משמעי שמדובר בפיגוע על רקע לאומני.

בניגוד למקרה חטיפת שלושת הנערים, לפני 5 שנים בדיוק, שהוביל למבצע צוק איתן, הפעם לחוקרים יש לא מעט ראיות, בין היתר כאלה שמאפשרות להם לקבוע כי הרצח לא בוצע במקום שבו נמצאה הגופה, אלא במקום אחר, לא הרחק משם.

נבדקת האפשרות שמדובר בניסיון חטיפה שהשתבש.

בעקבות הפיגוע, צה”ל החליט לתגבר כוחות באזור.

דובר חמאס חאזם קאסם הגיב על הפיגוע: “האינתיפאדה של עמנו בגדה נמשכת. זו התגובה העוצמתית ביותר נגד נסיונות הסיפוח של ישראל, העם הפלסטיני החליט לגרש כל כובש מהגדה”.

גופתו של דביר הי”ד, תלמיד בישיבת הסדר שטרם החל בשירותו הצבאי, נמצאה בשעה 3:00 לפנות בוקר עם סימני דקירה בצדי הכביש בין מגדל עוז לאפרת בגוש עציון, כשעליה סימני דקירה.

הלוויתו תערך הערב, בשעה 20:00, בבית העלמין האזרחי בעפרה. המשפחה מבקשת להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויה.

סבו של דביר הוא הרב בנימין הרלינג הי”ד, שנרצח לפני 19 שנה, בהר עיבל. דביר היה בן 3 חודשים כאשר אירע הרצח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות