מה, 20 מיליון ש”ח? • העליון דחה את ערעור ‘קולך’ נגד ‘קול ברמה’

שופטי בית המשפט העליון החליטו שלא לקבל את הערעור שהגישו ארגון 'קולך' והתנועה הרפורמית, בדרישה לחייב את 'קול ברמה' בקנס של כ-20 מליון ש"ח • מנכ"ל 'קול ברמה': "המאבק היום היה לא רק של 'קול ברמה', אלא של כל הציבור החרדי והדתי"
אבי כץ
כ"ד סיון התשע"ט / 27.06.2019 16:24

שופטי בג”ץ, השופטים ניל הנדל, ענת ברון וג’ורג’ קרא, החליטו היום (חמישי) שלא לקבל את הערעור שהגישו ארגון ‘קולך’ והתנועה הרפורמית, בדרישה לחייב את תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ בקנס של כ-20 מליון ש”ח – בשל מה שכינו ‘הדרת נשים’.

לאורך הדיון העירו השופטים הנדל וברון ל’קולך’ כי בבקשתם להגדיל את הסכום, הם מראים כי אין להם קושי שהדבר יביא לסגירת תחנת הרדיו.

השופטת ברון הדגישה, כי הדרישה להעלאת גובה הקנס כפי שביקשו מגלה חוסר איכפתיות למצב בו יכולה ‘קול ברמה’ להיפגע ולהיסגר, מה שיוביל לפגיעה אנושה בציבור הנשים החרדיות אשר ‘קול ברמה’ משמש עבורן כלי תקשורת מרכזי.

ברון הוסיפה כי במקרה כזה זכות הנשים גם כן תיפגע, משום שהן לא יוכלו לקבל שירות ולהאזין לתחנה אותה ואף לא לעלות בה לשידור.

השופטת ברון אף העירה לבא כוחו של ארגון ‘קולך’, כי כתב הערעור מלמד שהמטרה העיקרית שלו היא להגדיל את שכר הטרחה והגמול.

עו”ד מוטי ארד, שייצג את ‘קול ברמה’ טען בדיון, כי הקנס שהתקבל בהליך הקודם הוא גבוה מאד ביחס לקבוצת הנשים שכביכול נפגעה.

לדבריו, המערערים הציגו נתוני שווא וניפחו את היקף הפגיעה, דבר שאם יתקבל כבקשתם יוביל לפגיעה אנושה בתחנה.

כאמור, השופטים הודיעו כי הם דוחים את הערעור והודיעו כי סכום הקנס לא ישתנה.

עו”ד אריאל דרעי מנכ”ל ‘קול ברמה’ אמר: “המאבק היום היה לא רק של ‘קול ברמה’, אלא של כל הציבור החרדי והדתי לשמירת עצמאותו ואורח חייו. ארגון ‘קולך’ ניסה בכל כוחו להביא לסגירת ‘קול ברמה’ ובסייעתא דשמייא ובזכות האהדה הרבה של המאזינים והעובדים המטרה הזאת נכשלה”.

כפי שדווח בחרדים 10, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפני כ-10 חודשים לתחנת הרדיו החרדית ‘קול ברמה’ לשלם מיליון שקלים – שיועברו לקרן תובענות ייצוגיות שתחליט כיצד לחלק את הסכום לטובת תכניות להעצמת נשים מסורתיות, דתיות וחרדיות.

זאת בעקבות תובענה ייצוגית של פורום ‘קולך’ נגד התחנה, בה נטען כי היא אינה משמיעה נשים בשידוריה.

כמו כן קבע בית המשפט כי התחנה תשלם ל’קולך’ 300 אלף שקל פיצוי והוצאות משפט.

התביעה הוגשה באוגוסט 2012 לאחר ש’קול ברמה’, שהחלה לשדר ב-2009, לא השמיעה נשים בתחנה עד 2011.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות