אפקט גנור: המדינה תיאלץ לבטל את כתב האישום נגד דוד שמרון

בחדשות 'כאן 11' נחשף: לאחר שמיקי גנור - עד המדינה הצוללות  חזר בו מעדותו, הפרקליטות תיאלץ שלא לאמץ את המלצת המשטרה - להגיש כתב אישום נגד עורך הדין דוד שמרון • גנור למקורביו: "לא מתכוון להתקפל לפני המשטרה והפרקליטות"
קובי פינדרוס
ב' ניסן התשע"ט / 06.04.2019 21:11

מקורבו של נתניהו יכול נשום לרווחה: לאחר שמיקי גנור – עד המדינה הצוללות  חזר בו מעדותו, הפרקליטות תיאלץ שלא לאמץ את המלצת המשטרה – להגיש כתב אישום נגד עורך הדין דוד שמרון, בכיר החשודים בפרשה, כך פרסם אמש (שישי) מרדכי גילת בכאן 11.

גורמים במערכת אכיפת החוק ציינו כי לא יהיה מנוס מהחלטה כזאת. גם התיק שנפתח נגד מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במילואים אליעזר מרום ייחלש מאוד. מי שעדיין נמצאים בצרות בפרשה הם המשנה לראש המל”ל לשעבר אבריאל בר יוסף, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה דוד שרן, השר לשעבר מודי זנדברג, מפקד הצוללות לשעבר שי ברוש וכמה אחרים.

על פי הדיווחים המדינה מתעתדת להכריז כי היא איננה מחוייבת להסכם שנחתם עם גנור אולם הוא הודיע למקורביו כי ‘הוא לא מתכוון להתקפל’ בפני המשטרה והפרקליטות. “המעצר לא ישבור אותי. אני מוכן גם למשפט שייארך שנים ארוכות”, הכריז בפניהם.

עוד פורסם בכאן חדשות כי גנור טוען שהשוטרים אמרו לו להגזים בעדויות. טענתו המרכזית היא: “הכניסו לי מילים לפה”, ובפני מקורביו אף טען: “לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו”.

כזכור, לפני מספר שבועות הכריז גנור כי הוא משנה את הגירסה שמסר במהלך החקירות ולפיה שיחד גורמים בחברת הצוללות הגרמנית טיסנקרופ. גנור טען כי הגרסה שמסר לאחר החתימה על ההסכם, נמסרה תחת לחצים.

עוד טען עד המדינה כי אם הועברו כספים, יש להם הצדקה חוקית. המשטרה ופרקליטות המדינה ישקלו אם יש מקום לבטל את ההסכם שנחתם עמו. גורמים המעורים בתיק אומרים כי יוכלו להשתמש בחומרים שמסר לפי הסיכום איתו וכי יש די ראיות גם כך. חשוב להדגיש כי אין קשר בין ההתפתחות הזו לבין התפתחות עם עניין המניות ומילקובסקי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות