“רוצים עונש מוות”: תושב הנגב הורשע ברצח החייל רון קוקיא הי”ד בערד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את המחבל חאלד אבו ג'אדה ברצח לוחם הנח"ל בחודש דצמבר 2017 בערד • "הודה בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה. גם אחיו הודה ושניהם גוללו את אותה גירסה"
חיים טוויל
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 12:36

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (שלישי) את תושב הנגב, חאלד אבו ג’אדה, ברצח לוחם הנח”ל רון קוקיא הי”ד בערד.

בהכרעת הדין נכתב כי המסקנה היחידה מכלל הראיות היא שהנאשם רצח את החייל: “אבו גו’דה הודה בחקירותיו בשב”כ ובמשטרה. גם אחיו הודה ושניהם גוללו את אותה גירסה: ניסיון לחטוף ולרצוח חייל כנקמה לאומנית”.

אביו של רון, בועז, אמר לאחר ההחלטה: “שמענו את ההחלטה המתבקשת של בית המשפט, נדרוש את העונש הראוי לרוצח מחבל – שהוא עונש מוות”.

עשרות בני משפחה וחיילים הגיעו לאולם בית המשפט, בהם גם משפחות שכולות התומכות במשפחתו של קוקיא, וכן גם נציגי המגזר הבדואי.

על פי כתב האישום, אבו ג’אדה ואחיו למחצה זאהי, ביקשו במשך תקופה לפגוע בחיילים, ואף ערכו תצפיות באזור ערד במטרה למצוא מטרות לתקיפה.

מכתב האישום, שהוגש לפני יותר משנה, עולה כי אבו ג’אדה צפה בסרטוני חמאס והושפע מפעילות הארגון ואף פרסם בעצמו פוסטים בפייסבוק בהם דברי שבח לאללה ולאסלאם.

עם הזמן החליט לבצע פיגוע נגד חיילי צה”ל, הוא רכש רכב שישמשו להימלטות לאחר ביצוע הפיגוע, שכן בתחילה תכנן לחטוף חייל באמצעות חומרי הרדמה, אליהם היתה לו נגישות בתור טכנאי הרדמה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בשלב מסוים החליט אבו ג’אדה כי חטיפת חייל מסובכת מדי ושיתף את אחיו זאהי בכוונתו לבצע פיגוע.

השניים יצאו לסיורים בשטח על מנת למצוא קורבן, והחליטו לדקור חייל חמוש בשעות הלילה על מנת לחטף את נשקו. האחים התמקדו בחיילי בסיס ‘תל ערד’ והחליטו לקרוא לנשק שיחטפו במילת הקוד ‘פיצה’.

עוד לפי הרצח הבחינו השניים בחיילים רבים הולכים לבדם בסיוריהם, אולם אלה היו לא חמושים.

בשתי הזדמנויות הגיעו לאזור הבסיס עצמו, והצטיידו בקפה ואוכל על מנת ליצור מצג שהינם מטיילים במקום. במקרים אלו לא הבחינו בחיילים בודדים, אלא רק בקבוצות חיילים ולכן לא ביצעו את זממם.

בערב הפיגוע, בחודש בדצמבר 2017, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בסמל רון קוקיא כשהוא חמוש, דקר אותו מספר דקירות בצוואר, בעורף ובקרקפת, תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו.

קוקיא התנגד, אך לבסוף הצליח חאלד לחטוף את הנשק ונמלט ברכבו ליישוב כסייפה.

קוקיא הפצוע ניגש לרכב סמוך, ביקש עזרה מהנהג החרדי – והתמוטט. הוא פונה במסוק אל בית החולים סורוקה בבאר שבע, אך מת במהלך פעולות ההחייאה.

מיד לאחר הרצח פגש חאלד באחיו זאהי, והשניים הסתירו את נשקו של החייל.

פחות מיממה לאחר מכן, בפעילות משותפת של שב”כ ומשטרת ישראל, נעצרו השניים לחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות