“יש קשיים רציניים במגעים עם גנץ, לפיד לא מעוניין לדבר על רוטציה”

גורם המעורה במו"מ בין המפלגות לחדשות 13: "כרגע לא הולכים לשום מקום, אבל יש עוד זמן" • מלבד הרוטציה בין לפיד לגנץ, ישנה מחלוקת על יחסי הכוחות ברשימה • גבי אשכנזי, הפועל לחבר בין השניים: "אני ממש עובד בזה, זה מה שאני עושה. מנצל את כל הטיעונים וההיגיון בלהסביר"
חרדים 10
ל' שבט התשע"ט / 05.02.2019 20:57

 המגעים לאיחוד בין מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד למפלגת חוסן לישראל של בני גנץ:  ב’חדשות 13′ צוטט  הערב (שלישי) גורם המעורה בפרטים, כי “כרגע לא הולכים לשום מקום, אבל יש עוד זמן. גם אם תיפתר שאלת הרוטציה, יש מחלוקת נוספת בנוגע לחלוקת יחסי הכוחות ברשימה”.

לפי אותו גורם, יאיר לפיד לא מעוניין, נכון לעכשיו, לדבר על שאלת רוטציה בינו לבין גנץ. “יש ניסיונות אמיתיים של גבי אשכנזי להביא לאיחוד, אבל יש קשיים רציניים כרגע במגעים”.

הוא הוסיף כי אנשי גנץ אומרים כי “ההסכם עם משה (בוגי) יעלון מדבר על חבירה קטנה לאורלי לוי”, וכי “חבירה משמעותית תאלץ להתייחס אליה באופן רחב יותר”.

הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס הבוקר לאפשרות של איחוד בגוש השמאל. היה זה כאשר אשכנזי יצא לפעילי קמפיין ‘בלי איחוד הקול אבוד’ שהפגינו מול ביתו בכפר סבא. הוא אמר להם כי הוא פועל בכיוון והביע תקווה שהתשובה תהיה חיובית.

“אין לי ויכוח איתכם על הצורך באיחוד”, אמר אשכנזי. “אחליט ממש תוך כמה ימים, אתם יודעים עד מתי אפשר להחליט. אני ממש עובד בזה, זה מה שאני עושה – מנצל את כל הטיעונים וההיגיון בלהסביר”.

אשכנזי הוסיף: “איחוד זה מה שצריך להיעשות, זה נכון תמיד ובוודאי עכשיו. אני מקווה שנהיה אנשי בשורה”. הוא אף רמז שההחלטה בנושא תהיה תוך ימים אחדים: “התשובות יתקבלו בימים האלה, כל יום עד הרגע האחרון הוא חשוב ואני מקווה שנהיה אנשי בשורה”.

מוקדם יותר היום התארח יאיר לפיד בצ’אט בפייסבוק, וענה על שאלות הגולשים.

לפיד התייחס תחילה לשאלת האיחוד בין המפלגות, ואמר כי יש לשאול את בני גנץ. “כל השאלות בנושא הזה מופנות אלינו כי אנחנו מדברים, תשאלו אותם”.

לפיד הזכיר את משפחתו ואמר: “יש לי שלושה ילדים שאני אוהב אהבת נפש, ונשבעתי לעצמי שתהיה להם מדינה טובה וערכית יותר. כרגע יש לנו מדינה נהדרת עם ממשלה רעה, אז למה שלא תהיה לנו מדינה נהדרת עם ממשלה טובה? אנחנו צריכים ממשלה שתורמת לחיבור בינינו ולא לפיצול בינינו”.

יו”ר יש עתיד נשאל מהו הדבר הראשון שיעשה בתור ראש ממשלה וענה: “אעביר חוק של הגבלת קדנציות לראשות ממשלה. זה החוק הראשון שארצה להעביר בכנסת. מה שקורה לנתניהו בשנתיים האחרונות זו הוכחה מובהקת לכך שצריך להגביל קדנציות. הוא מאבד את הקשר עם המציאות, זה מאוד מדאיג. כמישהו שמכיר אותו הרבה שנים, זה גם מדאיג אותי באופן אישי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות