ציפי לבני הודחה מיו”ר האופוזיציה: אבי גבאי מינה את שלי יחמוביץ’

אבי גבאי: "אני גאה בשלי, ח"כית מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה" • פיצול הסיעה בוצע בהתאם להסכם שנחתם מראש בין המפלגות והופקד עם הגשת הרשימות בבחירות לכנסת ה-20 • "בגלל ההסכם ביניהן, הן יקבלו את המימון השוטף ואת מימון מקדמת הבחירות"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 19:22

אחרי ההשפלה בשידור חי: יו”ר העבודה, אבי גבאי, מינה הערב (שלישי) את ח”כ שלי יחימוביץ לתפקיד יו”ר האופוזיציה, בעקבות פירוק סיעת המחנה הציוני.

גבאי אמר:  “אני גאה בשלי, ח”כית מצוינת שמובילה מאבקים נחושים בכנסת ומחוצה לה. שלי היא דוגמה לשליחת ציבור המחויבת לשינוי”.

הוא הוסיף: “היא מילאה בעבר בנחישות ועל הצד הטוב ביותר את תפקיד יו”ר האופוזיציה. אנחנו ערוכים לבחירות ולניצחון”.

ועדת הכנסת אישרה מוקדם יותר היום את התפלגות סיעת ‘המחנה הציוני’ לשתי סיעות נפרדות – סיעת העבודה וסיעת התנועה.

את הבקשה הגיש לוועדת הכנסת מטעם סיעת העבודה ח”כ איציק שמולי.

כעת, אחרי הפיצול, סיעת העבודה מונה 18 חברי כנסת וסיעת התנועה שישה חברי כנסת, כולל המנדט של ח”כ עמיר פרץ, למרות שהוא עצמו נחשב כעת כחבר בעבודה.

בישיבת ועדת הכנסת השתתף גם היועמ”ש של הכנסת, עו”ד אייל ינון, שהסביר כי פיצול הסיעה מבוצע בהתאם להסכם שנחתם מראש בין המפלגות, והופקד עם הגשת הרשימות בבחירות לכנסת ה-20 בידי וועדת הבחירות המרכזית.

היועץ המשפטי של הכנסת ציין במהלך הדיון, כי “מתרחש פילוג בסיעה הגדולה באופוזיציה. עולה השאלה לגבי זהות יו”ר האופוזיציה”.

בהמשך התייחס ינון גם לסוגיית מימון המפלגות  והזכיר כי למרות שחלף המועד הקובע, במקרה הנוכחי שומרת כל מפלגה על המימון שלה, משום שגם במהלך הקדנציה מומנו שתי המפלגות בנפרד.

“יש עוד הסכמים כאלה בכנסת כמו הבית היהודי, הרשימה המשותפת ועוד”, אמר. “חשוב לציין שלמרות שעברנו את המועד לנושא המימון, פה זה שונה. בגלל ההסכם הן יקבלו את המימון השוטף ואת מימון מקדמת הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות