“סרגל הכנסת”: מינוי יצחק וקנין לשר אושר ברוב גדול

הכנסת אישרה את מינויו של ח"כ יצחק וקנין לכהונת השר לשירותי דת דרעי במליאה: "נמצאת כאן רעייתו של השר דוד אזולאי ז"ל, שהרגישה צורך אצילי להגיע עם רעייתו של השר החדש" • אדלשטיין: "שמח מאד לקידומו של חברי וידידי יצחק, אבל גם עצוב שהפסדתי סגן הכי מנוסה"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 18:22

יו”ר ש”ס השר דרעי הציג אחר הצהרים (שלישי) במליאת הכנסת את הודעת הממשלה על מינויו של ח”כ יצחק וקנין לכהונת שר הדתות.

לאחר ההודעה הרשמית אמר השר דרעי: “נמצאת כאן רעייתו של השר דוד אזולאי ז”ל, שהרגישה צורך אצילי להגיע עם רעייתו של השר החדש.

“זה מחזיר אותי ליום בו התמנה דוד אזולאי לשר הדתות. בגלל ששניהם ותיקים ונכנסו באותו יום לכנסת, פניתי לח”כ וקנין לשאול אותו על הסכמתו. עוד לא הספקתי להשלים את דבריי, הוא קטע אותי ואמר: ‘הרב אריה, אני מבקש ממך למנות את דוד. בשבילי זה כמו שאתה ממנה אותי’. והנה”, אמר דרעי, “איך שהקב”ה מגלגל את הדברים והוא היום מתמנה במקומו.

“ח”כ יצחק וקנין הוא אחד הח”כים האהובים והמוערכים ביותר בכנסת. כולם יודעים שהוא הסרגל של הכנסת. יצחק, אתה הגאווה שלנו ואנחנו גאים בך!”, סיים דרעי.

לאחר אישור ברוב גדול של המינוי במליאה – אמר יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין: “אני לא זוכר כזו תמיכה גדולה של האופוזיציה בשר בממשלה. היום הזה אני מתרגש מאד. גם שמח מאד לקידומו של חברי וידידי יצחק, אבל גם עצוב שהפסדתי סגן יו”ר הכנסת הכי מנוסה ומקצועי שהיה לי”.

השר החדש אמר: “אני רואה לעצמי שליחות למלא את מקומו של קודמי בתפקיד, השר דוד אזולאי ז”ל, ואמשיך את החזון שלו בהובלת המשרד.

“עד לסיום כהונתי בבחירות הקרובות אני מתכוון להמשיך את המורשת ולהרבות פעלים למען המשרד שמוביל את שירותי הדת למקומות שמעולם לא היה בהם. אני מברך ומודה על החלטה של יו”ר התנועה, הרב אריה דרעי הי”ו, ומקווה שהמינוי יביא תרומה משמעותית להמשך פעילות המשרד במגוון מישורים בהם הוא עוסק”.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, עו”ד עודד פלוס, ברך גם הוא על ההחלטה ואמר כי מדובר במינוי ראוי שיביא ברכה למשרד. “אין ספק שמדובר בצעד מבורך שייתן את אותותיו על פעילות המשרד. אנו עוסקים כל העת בפיתוח הדת והמורשת במדינת ישראל, מובילים צעדים מהפכניים לטובת אזרחי ישראל ונמשיך בפעילות הענפה בהובלת השר החדש שייכנס לתפקיד שעמד לימין המשרד, בכל פעם שהתבקש בתפקידו כחבר כנסת”.

המינוי יצא לדרך אתמול, כאשר ח”כ יצחק וקנין הגיע לפגישה מיוחדת עם יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, במהלכה שב והביע בפני דרעי את רצונו לסיים את כהונתו כח”כ בתנועה.

וקנין ציין בדבריו, כי הוא נותר חייל נאמן של תנועת ש”ס ומוכן לסייע בכל תפקיד שיוטל עליו מחוץ לכנסת.

השר דרעי הודה לח”כ וקנין על פעילותו הענפה לאורך השנים, ושאל האם יסכים ששמו יוצע בפני מועצת חכמי התורה לשמש כשר לשירותי דת – עד לבחירות הקרובות.

ח”כ וקנין הביע את הסכמתו, והשר דרעי ערך הערב סבב טלפוני עם נשיא המועצת חכם שלום כהן וחברי מועצת חכמי התורה, אשר אישרו את מינויו של וקנין לתפקיד שר הדתות עד לבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות