“השבר היה בסיפור אלי אוחנה. בנט ושקד יצאו אחרי שש שנים לחירות”

איתמר פליישמן, דובר הבית היהודי בבחירות הקודמות, הסביר לאראל סג"ל ורועי עידן ב-103fm על הצעד של הקמת המפלגה החדשה: "מאז כניסתם למפלגה ניקרו את הכבד של האנשים האלה ללא הפסקה"
חרדים 10
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 14:10

אראל סג”ל שוחח ב-103fm עם רועי עידן ואיתמר פליישמן,  הנימנים על צוות תוכניתו, שפעם היו חלק מהבית היהודי, על המהלך של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד – הפרישה מהבית היהודי והקמת ‘הימין החדש’.

האם הסיכון שלקחו ישתלם? יפוטרו השבוע על ידי נתניהו?  יעברו את אחוז החסימה? והאם יישבו בממשלה הבאה?

איתמר פליישמן: “נפתלי בנט ואיילת שקד יצאו אתמול מעבדות לחירות ברמה האישית אחרי שש שנים שהכריחו אותם לטייל בכל הארץ ולאכול בורקסים, בזמן שמבקרים אותם על כל דבר שהם ניסו לעשות כשרצו לצאת מהקופסא של הבית היהודי. אני לא יודע מאיפה יביאו את המנדטים.

“ב-2012 נחתה על הבית היהודי מתנה עם שני אנשים צעירים וכריזמטים שאפילו לא היו מתנחלים – שהרימו את המפלגה. מאז כניסתם למפלגה ניקרו את הכבד של האנשים האלה ללא הפסקה.

“להערכתי, השבר היה בסיפור אלי אוחנה, שמה קרה משהו גדול. בבחירות שעברו עשו קמפיין עם אופיר בן שטרית ולא רצו לשדר אותו. זיכרו את הפריימריז שהיה בפעם שעברה, כשהמועמדים לא הסכימו לקבל את התוצאות. כעת אין להם את הפריימריז הזה ואת הסניפים הללו שהעיקו עליהם”.

אראל סג”ל: “המהלך הזה יכול להיות בעייתי, השאלה היא כמה מנדטים הם יביאו. ייתכן שאחרי הבחירות הם יתכנסו בחזרה לגוש הטכני של הימין אז מה הועילו החכמים בתקנתם?”

איתמר פליישמן: “הצעד הזה מגיע אחרי איחוד אופנתי של ארבע שנים. אם בנט היה עושה זאת בבחירות הקודמות היה נחסך ממנו הרבה סבל, זה קורה מאוחר מידי. בסופו של דבר הפיצוץ פלט אותם החוצה. מה זה השם הזה צל”ש הייתי קורה לזה מפלגת סח”י – סמטוחה חילונית-יהודית. מה זה צל”ש? ציונות ללא שמוטריץ’?”

רועי עידן: “יכול להיות שקשה להרבה ימנים להצביע למפלגה ימנית נגד בקהילה הלהט”בית. לי אין למי להצביע. בסופו של דבר בנט היה שר חינוך טוב וגם שקד הייתה שרת משפטים מעולה, מה אכפת לי להצביע להם? מעניין מי יהיה ברשימה הזאת. למדינת ישראל אין באמת בעיה עם חילונים ודתיים, יש לנו בעיה עם הפוליטיקאים ימניים שלא מממשים את המדיניות של הימין”.

איתמר פליישמן: “לסיכום, אולי במקום להקים את הימין החדש – שמישהו ידאג לימין המצביע וייצג את האינטרסים שלנו. אין לימין למי להצביע הפעם”.

אראל סגל: “אין ספק שיהיה מעניין במערכת הבחירות הזו. אני סקפטי לגבי המהלך הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות