עינוי: החב”דית שנעצרה בנתב”ג – עם חום ודלקת וטרם ראתה רופא

רבקה חג'ג', צעירה מבית של חסידי חב"ד, שנעצרה בנתב"ג לפני 10 ימים בעוון השתמטות ונכלאה בכלא 6 - ביקשה לראות רופא וקב"ן • "סובלת מכאבים עזים, כתוצאה מדלקת כליות שבה כבר לקתה כמה פעמים בעבר" • צה"ל: "בדיקתה על ידי רופאה תתבצע מחר, והיא תפגוש קב"ן בהקדם"
חיים טוויל
י"ג טבת התשע"ט / 20.12.2018 22:31

רבקה חג’ג’, הנערה מבית של חסידי חב”ד השוהה במעצר בכלא 6 הצבאי בעוון השתמטות כבר יותר מ-10 ימים – סובלת מחום ומדלקת הדורשת טיפול אנטיביוטי.

הנערה סיפרה לבני משפחתה, כי למרות שחום גופה עלה וכי היא סובלת מכאבים עזים בבטנה, כתוצאה מדלקת כליות שבה כבר לקתה כמה פעמים בעבר – היא טרם ראתה רופא. כך פרסם הערב הכתב הצבאי של ‘קול ברמה’, מנדי ריזל.

אמא של הנערה, אמרה ל’קול ברמה’ כי בתה ביקשה, לדבריה, לראות רופא – אך נענתה שיש הרבה עצורות ומשום  שיש תור ארוך למרפאה, היא לא תוכל לפגוש רופא לפחות עד שבת.

העצורה דרשה לראות גם קב”ן בשל המצב הנפשי שבו היא נמצאת, אך גם זאת לא מאפשרים לה.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “הכלואה רבקה חדגג שוהה בבסיס הכליאה 396 בגין עבירת השתמטות משירות צבאי.

“עם כניסתה לבסיס הכליאה נפגשה עם גורם רפואי אשר קבע כי הינה כשירה למעצר. החיילת מקבלת מענה רפואי בהתאם למצבה מכלל גורמי הרפואה הרלוונטיים ומלווה ע״י סגל בסיס הכליאה”.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, רבקה נעצרה בנתב”ג ב-10 בדצמבר בעוון השתמטות – ונכלאה. משפחתה עלתה ארצה מצרפת ומתגוררת בנתניה.

ארבעת אחיותיה של חג’ג’ קיבלו מהצבא פטור מטעמי דת, אך כל בקשותיה לקבל פטור כזה נדחו.

בני משפחתה סיפרו כי בשלב מסוים היא ‘ירדה קצת מהדרך’, אבל חזרה לתלם ושומרת מצוות. “היום היא לחלוטין בחורה דתייה ב-100 אחוז ועומדת בכל הקריטריונים למתן פטור מטעמי דת. אולי בצבא מסתמכים על תמונות מהעבר, אבל מותר לנערה ליפול קצת מבחינה רוחנית ואחר כך לחזור. לא ברור למה נתפסים על מה שהיה בעבר לתקופת זמן קצרה, בגלל אירוע רפואי מורכב במשפחה”.

לטענת בני המשפחה, אחותה של העצורה עברה אירוע מוחי נדיר בגיל 16, בשעה שרבקה הייתה בת 15. היא נאלצה לעזוב לתקופה מסוימת את הלימודים, כדי לסייע להוריה ולאחיה משום שחיי בני המשפחה נקלעו לסחרור, בעקבות הבעיה הרפואית של הבת.

“שלוש שנים הצבא נלחם בה. היא נסעה יותר מ-10 פעמים לחיפה ודיברה עם המון מפקדים וניסתה להסביר להם את הסיפור שלה, אבל אף אחד לא מוכן להקשיב”, אומרים בני המשפחה.

ב-10 דצמבר תכננו בני משפחת חג’ג’ לטוס לפריז, אך רבקה נעצרה בנמל התעופה בן גוריון – ומאז היא נתונה במעצר.

“זה ממש לא הגיוני שבחורה דתייה שומרת נגיעה ושומרת צניעות תהיה בכלא, בגלל שהיא לא רוצה לעשות צבא מטעמי דת”, אומרים בני משפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוצש"ק: בירושלים במחאה על גיוס בנות.
    22/12/2018 21:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מוצש”ק: כמה מאות חרדים קיצוניים מפגינים עכשיו וחוסמים את כיכר השבת בירושלים במחאה על גיוס בנות.