ישראל כץ: יתכן שסכסוך פנימי גורם לתקלות הרבות בקו ת”א-ירושלים
התקלות הרבות בקו ירושלים-תל אביב נגרמות בשל סכסוכים בין הנהלת הרכבת לבין וועדי העובדים?
שר התחבורה ישראל כץ שאל הבוקר (שני) בתוכנית ‘הבוקר הזה’ עם אריה גולן בכאן רשת ב, על התקלות בקו – ואמר: “הוריתי להנהלת הרכבת לבחון לעומק האם זה קשור לוויכוחים וסכסוכים עם הוועדים, האם מישהו כאן משבית בכוונה דברים?”
כץ המשיך ואמר: “הוריתי לבדוק שאין כאן דבר שהוא מעבר (לתקלות טכניות). כולם צריכים לרכז את הכוחות כדי לתת שירות לתושבי ישראל. בזמנו, כאשר היו תופעות כאלה טיפלתי בהן ביד קשה ברכבת. אני לא אהסס לעשות את זה במידה ויתברר… אני לא יכול לקבוע שזה כך”.
תנועת הרכבות בקו ירושלים-תל אביב הושבתה גם הבוקר לזמן קצר בשל תקלה.
זוהי התקלה ה-33 בקו מאז הופעל לפני כשלושה חודשים. לאחר מכן, הודיעה רכבת ישראל כי תנועת הרכבות חודשה – אך לעתה עתה תפעל במתכונת של רכבת אחת בלבד בשעה.
ועד עובדי הרכבת דחה את הטענות ומסר בתגובה: “לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם השר וגם הנהלת הרכבת ויו”ר הדריקטוריון יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות גם כאלה של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש.
“אנחנו דווקא כן ממליצים לקיים בדיקה מקיפה על ריבוי התקלות ועל איך קורה שציוד חדש שקונים נתקע כל הזמן, נשחק במהירות (כמו שחיקת גלגלים לקטר שבקושי נסע) ועוד”.
יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן תקף אף הוא את השר כץ: “אני מצר על כך שבמקום לקבל אחריות על הפאשלות והתקלות המרובות בנתיב הנסיעה החדש של הרכבת מירושלים לנמל התעופה, בוחר השר כץ להטיל דופי בוועד העובדים של הרכבת ובעובדיה המסורים.
“בשעה זו יש לשבח את האחריות הרבה ואת העבודה המקצועית של העובדים, שנדחקו על ידי כץ לפתוח את ציר הנסיעה החדש בנמהרות ובפזיזות – על אף שהרכבת עדיין לא הייתה מוכנה במלואה לתחילת הנסיעות בקו”.
תגובות
אין תגובות