הזלזול המחפיר של ‘אל על’: למה נוסע חרדי נאלץ לרעוב 10 שעות?
בלעדי לחרדים 10: יונתן עמוס, חסיד חב”ד תושב קרית שמואל שבחיפה, טס לפני כחודש וחצי ללוס אנג’לס בטיסה של חברת אל על – טיסה ארוכה ומייגעת.
במכתב ששיגר להנהלת החברה לאחר ששב ארצה, הוא מגולל את שהתרחש בטיסה הלוך ללוס אנג’לס, ובטיסה חזור מניו יורק לישראל.
“לכבוד חברת אלעל שלום וברכה!
מאוכזב שהנני פונה אליכם בנסיבות אלו; חשוב לי בתור לקוח בית שלכם לקבל מכם את המירב ובצורה הכי מכבדת ולא ח”ו להיפך.
ולכן אכתוב את אשר עבר עליי בתקווה לקבל מכם את היחס והמענה הראוי למצבים מעין אלו.
א. בטיסת הלוך ללוס אנגלס המקום שלי היה 54D. הגיעו לידי שני אנשים שמנים מאוד ולא יכלו לשבת ליד השני. הדיילת ציוותה שאעבור מקום. בעל כרחי! העבירו אותי אחורה יותר, מקום בו בוודאות הכיסא יותר קטן מהרגיל ובקושי נכנסתי בו. היו לי כל הטיסה כאבים אדירים עם דלקת ברגל בכזה מקום צפוף מהרגיל, ולא יכלו לתת לי מקום אחר חלופי, כבקשתי.
ב. הזמנתי מסיבות אישיות מנת ילדים כשרה. בבוא עת הארוחה, הדיילת טענה שמופיע לה שהזמנתי מנת ילדים כשרה, אך לצערה נתנו את המנה למישהו אחר ואין לה את המנה. ישבתי רעב בטיסה כמעט 10 שעות, עד לארוחה הבאה עם כאבי ראש מתוך רעב, וכאבים בגוף – ועם דלקת ברגל.
לאחר כמה דקות ניגשה אליי הדיילת עם מנת אוכל רגיל מהדרין פתוחה, ואמרה: ‘אולי ברצונך לאכול את המנה הזו?’ הרגשתי מושפל.
נוסע שמשלם כמה מאות דולרים וצריך לקבל דבר בסיסי ׳אוכל׳ ואינו מקבל! לאחר כמה דקות מוצע עבורו מנת אוכל משומשת. זה בעיניי זלזול ולא מכבד בכלל.
ג. בנוסף לכל ההרגשה הזו בטיסה והמצב רוח, גם המסך שלי משום מה לא עבד. במענה לשאלתי, הדיילת אמרה: באפשרותך לצפות במסכים המרכזיים בפרטי הטיסה וכו’. חבל שטיסה כזו ארוכה ליעד רחוק צריכה לעבור על נוסע בכזו צורה לא חווייתית ואף מזיקה פיזית!
אני נוסע אתכם מתוך תקווה שישתפרו הליקויים ובאמת אוכל ליהנות בחברת הבית שלנו, אך לצערי הליקויים חוזרים ונשנים, וחבל שלקוח צריך להתייאש מלנסוע בחברת בית.
את כל המייל הזה כתבתי בעודי יושב על המטוס בטיסת הלוך ללוס אנג’לס, בתקווה שבטיסת חזור יהיה סביר יותר.
•
בטיסת חזור מניו יורק לישראל (בתאריך 9/11/18) שהמריאה בשעה 18:30 מקנדי בניו יורק, נרדמתי קצת אחרי תחילת הטיסה והתעוררתי כעבור 4 שעות לערך. היה זה לאחר שהגישו את ארוחת הערב. ניגשתי אל אחת הדיילות על מנת לקבל את מנת המהדרין שהזמנתי.
וזה דו השיח ביני לבין אחת הדיילות:
אני: שלום, מצטער, ישנתי כשחילקו את האוכל, אני נורא רעב. אפשר לקבל את המנה שלי בבקשה?
דיילת: מצטערת, העלינו את האוכל למעלה, תמתין לארוחת הבוקר, בעוד כשלש שעות.
אני: אולי בכל זאת תוכלי לגשת בבקשה להביא לי מנה? טיסה של 10 שעות ואני מאוד רעב. נרדמתי.
דיילת: מצטערת אדוני, אין לי איך לעזור לך, תצטרך להמתין בסבלנות לארוחת הבוקר.
אני: הבנתי, תודה רבה!
ואני תוהה עם עצמי: אתה טס בחברת תעופה, הזמנת אוכל מראש, האוכל קיים (!) אלא מנ, הדיילת לא מוכנה להביא לך לאכול כי המנה בקומה השניה (!).
לא אאריך בדבר המצער, אך כנוסע הרגשתי מאוד מושפל לבקש בקשה בסיסית – ״אוכל״, ולהיתקל בכזו תגובה. מה שהביא לכך שנאלצתי לחכות כמה שעות עד ארוחת הבוקר. עם כל הקושי והצפיפות של הטיסה התחלתי לחוש בחילות וכאבי ראש חזקים ואף נאלצתי להקיא במהלך הטיסה (!), ולנסוע לביתי בצפון עם כאבי ראש לקראת השבת.,
ואולי אני טועה וכך זו הדרך שבה צריך לנהוג. אך למיטב ידיעתי חוויתי חוויות שאינן נעימות כלל וכלל במהלך הטיסה.
מצפה לתגובה הולמת מצידכם, שתהיה מאוד הוגנת כלפי מה שעברתי בטיסות עמכם.
תודה רבה, יונתן עמוס.
•
וזה מה שהשיבה לו עדי מקשרי לקוחות אל על:
יהונתן עמוס שלום רב,
אני מודה לך על פנייתך בנוגע לטיסתך עמנו LY005 בתאריך 24/10/2018.
הצטערתי מאוד ללמוד על אי הנוחות שנגרמה לך במהלך הטיסה. אציין כי לחברת התעופה אין כל מידע לגבי מצבם הגופני של הנוסעים וכיצד הם מופיעים לטיסה וגם אין מגבלה כלשהי בעניין זה. כל נוסע משלם, זכאי לעלות על הטיסה, כמו כל שאר הנוסעים.
אני בהחלט מבינה את מורת הרוח שנגרמה לך, אך בוודאי תבין כי אין חברות התעופה יכולות לשאת באחריות בגין מקרים מסוג זה.
צוות הטיסה עושה כל שביכולתו על מנת לפתור מצבים כגון אלה. באשר לארוחה, צר לי שלא סופקה הארוחה שהוזמנה, הצוות ניסה לפתור מצב זה וחלילה לא ניסה לפגוע ברגשותייך.
יחד עם זאת, מטעמי יחסי לקוחות ובהביני את אי הנוחות שנגרמה לך, זיכיתי את חשבון הנוסע מתמיד שלך ב-100 נקודות.
אני מקווה כי מקרה זה יוותר כחריג וכי טיסותיכם הבאות עמנו תהיינה ללא דופי.
ובמכתב נוסף:
קיבלתי בתודה את פנייתך החוזרת . צר לי על תחושותייך כפי שבאו לידי ביטוי במכתב האחרון.
ברצוני לציין כי אין אנו מתיימרים לקבוע כי הפיצוי המוענק, שקול כנגד עוגמת הנפש שנגרמה, מה עוד שאין יכולת למדוד תחושות והרגשות מסוג זה. כוונתנו במתן הפיצוי להדגיש כי, אנו מבינים ומכירים באכזבתך מחוויית הטיסה, ולהעניק לך פיצוי מטעמי יחסי לקוחות.
כאמור הצוות נהג על פי הנהלים, יכולת להביע אי הסכמה ולהישאר במקומך, הטיסה היתה מלאה ועל מנת לפתור הבעיה ניסו לסייע בגדר האפשרויות.
אי לכך תשובתנו בעינה עומדת.
•
עמוס אינו מוכן לקבל את ההסברים המתחמקים. לחרדים 10 נודע, כי מחר ישגר פרקליטו מכתב לחברת אל-על.
-
אין מה לטוס באל על ובטח בטח לא לנוסע חרדי.
יש לך מזל שלא קרה בטיסה הזו שום דבר אחרת ניו גם מאשימים אותך. -
מה הרעש….מה קרה …נסיון משמים עבר בהצלחה “ברוך השם” …באהבה
-
מספיק עם הקטנוניות. אדם נרדם, לא קיבל אוכל ומרגיש מושפל? אולי רכב, אולי מבואס, אבל מה קשור השפלה?
מי שמגיע למטוס לאכול כבא מגיע למקום הלא נכון. תדאגו לאכול לפני הטיסה, הרי מהאוכל במטוס בכל מקרה לא תהיו שבעים -
אישה בת 77 חולת פרקינסון שנסעה על כרטיס עסקי !!!!!! ביקשנו עבורה כסא גלגלים וליווי כיוון שאמא לא יציבה.
את הדרך לארהב עשתה כמו מלכה עם יחס טוב במיוחד בנחיתה בארהב. אך כששבה לארץ למרות תחנוניה לקבל כסא גלגלים ולבקש עזרה להורדת המזוודות מהמסוף היא נתקלה באדישות מצד העובדים.
שיגרנו מכתב זועם !!! והתשובה היתה “מצטערים. בטיסה הבאה תפוצי ב 100 דולר” הכרטיס עלה קרוב ל 3,000 דולר !!!!
מיותר לציין כי אמא כבר לא תטוס יותר אל על. כואב להרגיש מושפל בבית. -
אני צמחונית וקרה לא מעט פעמים,ויש לציין שזה קרה בעבר ולא בשנים האחרונות, שקיבלתי בטיסות מנה לא צמחונית. זה מעצבן ומאכזב אך להגדיר מצב כזה בדרמטיות ולהתלונן על השפלה כפי שהגדיר הנוסע זה מוגזם ביותר. לגבי העברת המקום, אני יכולה להבין את ההגיון של הדיילות. זאת בשונה מהמצב שבו דרישת חרדים במטוס שלא לשבת ליד אשה, שזה לחלוטין לא הגיוני לעשות מזה בלגן בעת העלייה למטוס. בקיצור הקיטורים שלך נועדו רק לצרכי סחטנות. אחרת לא היית טורח לפרסם זאת.
-
אתם התרגלתם שכול גחמה,לכול בקשה מוזרה שלכם יש לענות ולעמוד דום.
לעמוד דום זה רק בצבא הגנה לישראל ,שאתם לא משתתפים.
די תפסיקו לבלבל במוח ולכפות עצמכם על מגזר שהוא מחזיק את המדינה -
א. אין מקומות “קטנים יותר בטיסה.במקרה הממש גרוע העבירו את הנוסע למושב שהמשענת לא זזה. גם סקפטי אבל נגיד.
ב. אם יש לך דלקת ברגל, למה לא אמרת מראש? יותר טוב, למה לא שיררינת מושב מראש שכן בטיסות לטוול רחוק רוב המושבים הם ללא עלות? פישי הייתי אומר
ג. הדיילת ניסתה לפתור בעיה ואתה.. נעלבת? אז כן כנראה האוכל שלך ניתן לילד בגלל העומס שהיה לטיסה ואולי בגלל טעות אנושית. אני לא יודע מה הן סיבותיך האישיות, ובהחלט יש מקום להלין על כך שנשכחת, אבל בוא נגיד שלא משנה איך תסובב את זה, השוני היחידי בין ארוחת ילדים לארוחת מבוגרים הוא שניצלונים אל מול קציצות. אוי ווי.
ד. צוות הדיילים לא יכול להתחשב בכל נוסע שפיספס ארוחה עקב טיסה. אם יעשה זאת, יצטרך לנטוש את הטיפול בכל שאר המשימות. התיאור הסליחה על הביטוח, דבילי, של הנוסע המתואר של פעולת חלוקת הארוחות רק מבהיר כמה הוא לא מעריך את עבודת הדיילים. אתה ישנת. אתה לא שמת לב שמחלקים אוכל. בעיה שלך, תתמודד.
ה. בהקשר למסכים וכל השאר אתה צודק לחלוטין, אגב בגלל זה קיבלת 100 נקודות שרק לצורך השוואה, אם אתה מחזיר פלייקארד, ההטבה שוות ערך להוצאות לכל הפחות 19,000 שח.מעניין אם יאשרו את התגובה.
-
אלעל
תתחילו להתעורר. תלמדו את הדיילים שלכם להיות רגישים ונחמדים לכולם לא לזלזל באף אחד. מה שגרמתם לנוסע חרדי נחמד זה בושה בושה.
אוב שלקח עורך דין נגדם הגיע הזמן השינוי אצליכם כלפי כולם ואפשר לתת חרוחות בכל זמנים ומצבים אוכל שירדי הזמין יכלתם לשמוד עד שיתעורר.
בושה מה שעשיתם אל על תתעוררו כבר -
אחר כך חושבים שאל על גרוע אך מקרים כאלו קוראים כל הזמן בכל חברה אך אינן מתפרסמים. חבל
-
אני עדיין לא מבין את הנושא ” הבעייתי”
נוסע חרדי לא קבל אוכל!! על הנושא שנוסעים חרדים הכחריחו את דיילות המטוס בא נסענו אני ורעויתי לשנות את מקומותינו היות והם לא רצו לשבת ליד רעייתי!!וזאת איך אמר החרדי שילמנו את מיטב כספנו עבור הזמנת מקומות אלו!
אבל חרדי!! זה במובן אדם נשך כלב
זאת ידיעה מרעישה!!! -
מצאתם נושא!! ראשית מדוע לציין נוסע חרדי?? הוא מורם מעם?
שנית צלעותיו אינן רבותא גדולה, נושא האוכל בכללותו במטוסים הוא בעייתי לא רק לנוסעים ” חרדיים” ונושא השכנים לישיבה במטוסים גם הוא בעייתי ולא רק לגבי משקלם!! אבל אלה הן עובדות יום יומיות !! ובמקרה ” החרדי” אינו יוצא מן הכלל! מה שכן בעייתי הוא התנהגות החרדים בטיסות!!רעייתי אולצה לשנות מקומה שניקנה בכסף מלא היות ושכנה החרדי לא היה מוכן לשבת על ידה!!
התאספותם בירכתי המטוס לתפילה גם היא מפריעה את מנוחת אלה היושבים שם!ומעל הכל זה שחברת תעופה מעדיפה
בגלל סיבות כלכליות להענות למשוגעותיהם
זאת בעייתה היא! ולכן נמנעים יותר ויותר מלטוס עימה!!! -
השירות באל על מוכר וידוע לכל.
מי שבוחר לנסוע איתם – מסכן את חויית הטיסה. לעיתים לכאן ולעיתים לשם. -
להפסיק לנסוע באל על
-
1. חוצפה לתת לנוסע אחר מגש המיועד למישהו מסוים. באחד הפעמים שמעתי תרוץ: לא ישבת במקום שלך.
בטיסה חזור היו צריכים לנסות להעיר את הנוסע .
בטיסה עם חברה זרה נתקלתי במהלך הזוי אף הוא. גברת ביקשה להחזיר את המגשית ולקבל רק את הלחמניה, כי לא חשה בטוב. סרבו לתת לה. התרוץ:אין לנו מספיק לחמניות. -
לא ידעתי שרעב זה 10 שעות בלי אוכל….. שיקנה משהוא בשדה ויעלה למטוס .לא קוראים לזה רעב קוראים לזה להתקמצן לקנות משהוא
-
על מה מלין החבדניק?!
שהועבר כמה שורות אחורה…בגלל
ששני חברה שמנים התישבו לידו…?!
וכשזה קורה כי החבדניק(או החרדי מגור)
מסרב לשבת ליד אשה….נו…הגלגל
מתהפך…
האוכל,לא מובנת השתלשלות העיניינים.
ואם כלו כל הקיצין…יאכל משהו צמחוני.
כל הצגות הכשרות של רב זה או אחר…
הרי כולו עניין מסחרי.!!! באל על כל
האוכל כשר.אז מה הבעיה?!
הדלקת ברגל…שיבדוק המזוזה…
מה אל על קשורה לנושא?!
בדרך חזרה….המנה בקומה שניה..
גש לכלכל הראשי והוא ידאג לאוכל. -
מגיע לחבדניק כל היסורים האלה. לראות טמבלוויזיה בטיסה !!?? שומו שמיים…
-
את הקטע הזה עם המקום הצפוף יותר מאחורה לא הבנתי
-
מנסיוני בטיסות אל על אני לא מתפלא. היחס לנוסעים קר. עושה רושם כאילו הנוסע רק מטריד את הצוות.גם התגובה קרירה צינית ופוגעת באינטליגנציה של הקורא.לצערי לא ניתן לעשות דבר. כשאתה יורק על ארגון גדול הוא נרטב כשארגון גדול יורק עליך אתה טובע.הללויה.
-
בושה לחברת תעופה. זה רק מלמד שלא קמים ועוברים מקום אלא למחלקה ראשונה בלבד!!
-
ואיזה פיצוי הוא רצה? כרטיס טיסה חינם?
-
אני לקוח פלטינום שלהם ואין להם שום כוונה להתחשב בלקוחות שלהם
-
עמוס שלטם
אני טסתי בלופטהנזה. שכחתי להזמין אוכל כשר
כשראיתי י שאני לא ברשימה חזרתי למקום הישיבה.
אחרי מספר דקות הגיעה דיילת עם מגש ובו:
בננות תפוחי עץ עוגיות ou
בקבוק מים. פחית קולה.
ומהלך הטיסה חמש פעמים נגשו אלי לשאול אם הכול בסדר ואם יש לי בקשה לשיפור ו:
הבננות ותפוחי עץ ותפוזים היו מעל ומעבר.
אציין שלא הבעתי אכזבה. לא התלוננתי. והיחס והכבוד ראויים להערכה רבה.
וזו חברת תעופה זרהאל על חברה פרטית . הטייסים כבר לא מה שהיה פעם. למדו טיסה כמו נהיגה. ןמקבלים משכורות ללא הצדקה .ופערי השכר לעומת חברות אחרות גבוהים יותר
-
עמוס שלום
אני טסתי בלופטהנזה. שכחתי להזמין אוכל כשר
כשראיתי י שאני לא ברשימה חזרתי למקום הישיבה.
אחרי מספר דקות הגיעה דיילת עם מגש ובו:
בננות תפוחי עץ עוגיות ou
בקבוק מים. פחית קולה.
ומהלך הטיסה חמש פעמים נגשו אלי לשאול אם הכול בסדר ואם יש לי בקשה לשיפור ו:
הבננות ותפוחי עץ ותפוזים היו מעל ומעבר.
אציין שלא הבעתי אכזבה. לא התלוננתי. והיחס והכבוד ראויים להערכה רבה.
וזו חברת תעופה זרהאל על חברה פרטית . הטייסים כבר לא מה שהיה פעם. למדו טיסה כמו נהיגה. ןמקבלים משכורות ללא הצדקה .ופערי השכר לעומת חברות אחרות גבוהים יותר
-
שיגישו לכל אחד ממאות הנוסעים אוכל מתי שבא לו? אתה מבין איזה ברדק זה במטוס? אני כנוסע לא רוצה לטוס שכל הזמן יש רעש והמולה של אנשים אחרים אוכלים ומטופלים כל הזמן.
-
פשוט בכיינות, המון דברים נשמעים לא הגיוני גם…..