עליזה בלוך: “החרדים הם הסיפור בבחירות. הם הראשונים שפנו אליי”

עליזה בלוך, שכבשה את בית שמש, אחרי הניצחון: "הכי התרגשתי מהחרדים שיהיה חשוב להם לומר לי שהם הצביעו לי" • "מערכת הבחירות תאלץ את כל העסקנים החרדים לשאול את עצמם שאלות על איך מתייחסים לתושבים" • "אני לא התעסקתי בסוגיה הזו של חרדים וחילונים, זה לא מעניין"
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשע"ט / 01.11.2018 11:02

עליזה בלוך, שנבחרה לראשות עירית בית שמש על חודם של 533 קולות, הסבירה הבוקר (חמישי) כי נבחרה בזכות ציבור חרדי גדול – שלא רצה בהמשך כהונתו של משה אבוטבול.

“הראשונים שפנו אליי וביקשו ממני להתמודד היו תושבים חרדים. כאלה שהתייחסו אליהם כקהל שבוי שלא צריך להתייחס לצרכים שלהם. אני חושבת שמערכת הבחירות של בית שמש תאלץ את העסקנים החרדים לשאול איך מתייחסים לתושבים. אנשים רוצים תקווה”, סיפרה בלוך ב’גלי ישראל’.

היא הוסיפה: “החרדים הם הסיפור בבחירות האלה, הכי התרגשתי מהתושבים החרדים שיהיה חשוב להם לומר לי שהם הצביעו לי, אלו אנשים שרצו שינוי ולא היה להם האומץ לומר את זה בקול. לומר היום ‘גוש חרדי’ זה כבר לא רלוונטי”.

בראיון שהעניקה לרדיו ‘קול חי’ היא הציגה מספרים גבוהים למדי של חרדים שהצביע עבורה. “תמכו בי לפחות 5,000 חרדים. אחוז ההצבעה במגזר החרדי היה נמוך. יש אנשים חרדים שלא הצביעו לאף אחד כי לא רצו את אבוטבול ולא הרגישו נוח להצביע לי”.

היא הדגישה: “לא ניהלתי קמפיין של מלחמה, קרה פה משהו אחר. נתחיל לנקות את העיר, ליצור תדמית חדשה ולייצר לתושבים תחושה של עתיד. יש פה מיעוט קטן שמנסה ליצור פרובוקציות, אבל הוא לא יקבע את סדר היום”.

בראיון לרשת ב’ אמרה בלוך: “אני חושבת שהציבור הישראלי התבגר מהסוגיה של חרדים וחילונים ומהסוגיה של מחנות. הציבור מבין שכולם יישארו פה ואף אחד לא הולך ללכת מפה וצריך ללמוד לחיות ביחד”.

“אני לא התעסקתי בסוגיה של חרדים וחילונים, זה לא מעניין”, הבהירה. “דיברנו אל אנשים, אל בני אדם, על הטוב המשותף, על נושאים שמעניינים את כלל התושבים. לפוליטיקאים ולעסקנים נוח לדבר בשפה של מחנות, אבל רוב הציבור הוא בני אדם ורובם רוצים שיטפלו בדברים שמעניינים אותם באמת”.

בלוך הוסיפה: “רוב הציבור רוצה להתפרנס, תעסוקה, מענה לנוער, מענה לגיל המבוגר, ולרוב הציבור יש את אותם צרכים. העיסוק המוגזם ב-20% שוני בינינו מייצר מצב שהקצוות הם אלה שמנהלים את השיח במרחב בציבורי”.

גם ברשת ב’ אמרה בלוך כי הראשונים שפנו אליה כדי שתתמודד בבחירות היו חרדים. “הם הרגישו שמתייחסים אליהם כקהל שבוי, באופן שלא צריך לדאוג לצרכים שלהם והם רצו מישהו שיהיה בשבילם”, הסבירה. “מערכת הבחירות תאלץ את כל העסקנים החרדים לשאול את עצמם שאלות על איך מתייחסים לתושבים”.

על יריבה במרוץ משה אבוטבול היא אמרה כי טרם התקשר לברך אותה על ניצחונה.

“הוא מבין מה הציבור אמר. הוא נתן עשר שנים מחייו לעיר ואנחנו פותחים עידן חדש. ואם הוא ירצה – הוא יהיה בקואליציה שלי. קראתי לנציגי כל המפלגות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות