המצוד אחרי המחבל מברקן: נעצר ערבי שסייע לו להסתתר וסיפק אוכל

כוחות מסתערבים של צה"ל, שב"כ והמשטרה פעלו באזור טול כרם והכפר דנבה ועצרו כמה חשודים • במהלך המעצר בדנבה, הכוחות ירו לעבר בית של הסייען - והוא נלקח לחקירה
חיים טוויל
ט"ו חשון התשע"ט / 24.10.2018 10:48

במסגרת המרדף אחר המחבל  אשרף נעאלווה, אשר ביצע את הפיגוע הנורא במפעל איזור התעשייה ברקן, פעלו הלילה (רביעי) כוחות מסתערבים של משמר הגבול, המשטרה, שב”כ וצה”ל במרחב העיר טול כרם והכפר דנבה בצפון השומרון.

במהלך הפעילות הכוחות ביצעו ירי לעבר בית אחד החשודים ועצרו את הערבי שסייע למחבל הרוצח להסתתר ואף הבריח לו מזון ושתייה אל מקום המסתור.

החשוד נעצר יחד עם כמה חשודים נוספים, והם הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

המחבל הרוצח, הגיע לפני שלושה שבועות למפעל שבו עבד באזור התעשייה בברקן, לקח אזיקונים מהמחסן בטענה שבכוונתו לתקן את החשמל במשרד. – ולאחר מכן כפת את קים יחזקאל-לבנגרונד הי”ד, אם לתינוק מראש העין, ורצח אותה ואת זיו חג’בי הי”ד, אב לשלושה מראשל”צ. הוא פצע אישה נוספת.

הוריהם של קים יחזקאל וזיו חג’בי הי”ד שיגרו אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הם דורשים להרוס לאלתר את בית המחבל שרצח את ילדיהם ועדיין מסתובב חופשי.

במכתב ששיגרו ההורים לראש הממשלה נאמר: ”לפני שבועיים מחבל נפשע חלאת אדם רצח את שני ילדינו קים יחזקאל וזיו חג’בי. למחבל לא היתה בעיה כלכלית, הוא הועסק במפעל שבו עבדנו ילדינו וחי ברמת חיים גבוהה מאוד”.

ההורים מוחים על העובדה שצה”ל בוחן את ההתנגדות שהגישה משפחת המחבל להריסת ביתה. ”ראש הממשלה, זה מבחינתנו תקיעת סכין בגב. אין זכות לאף אחד שלוקח חיים של מישהו אחר בכוונה מוגדרת, לקבל אפשרות להביע דעה או איזו מחשבה שיקבל איזו שהיא במה לבקש שלא יהרסו את ביתו.

”הריסת הבית הוא המינימום שבמינימום שצריך לעשות בשלב השני אחרי הריגת המחבל ולשלוח את המשפחה הגרעינית שממנה הוא יצא – במשאית לעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות