ח”כים נגד העלאת גויי הפלשמורה: יוביל לאיחוד משפחות של ערבים

בחוות דעת שהוצגה לשרים, מזהיר היועץ המשפטי לממשלה: האישור שניתן להעלאת 1,000 גויים בני הקהילות מאתיופיה, יקשה עליו להגן על עמדת המדינה נגד איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראלים • "ההחלטות מחדדות את השוני ביחס כלפיהם לעומת קבוצות דומות"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התשע"ט / 08.10.2018 10:35

חברי כנסת ושרים מותחים ביקורת קשה על אישור ההחלטה אתמול (ראשון) בממשלה להעלות לארץ 1,000 גויים מבני הפלשמורה הנמצאים באתיופיה – זאת, לאחר שנחשפו לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. כך מדווח ב’כאן’.

היועץ המשפטי כתב בחוות דעתו, כי ההחלטה תקשה עליו ועל משרד המשפטים להגן בעתיד על עמדת המדינה נגד איחוד משפחות פלסטיניות, ונגד האפשרות של בני זוג פלסטינים שמתחתנים עם ערבים ישראלים להיכנס לישראל ולקבל זכויות של תושב.

מחוות הדעת עולה, כי ההרחבה שעשתה הממשלה לחוק עלולה להוביל להחלטה של בג”ץ לאפשר איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראלים – דבר שהמדינה מתנגדת לו במשך שנים.

היועמ”ש הסביר בחוות הדעת שהוצגה לשרים: “ככל שמתרבות ההחלטות בעניין בני הקהילות מאתיופיה, מתחדד השוני בין היחס כלפיהם לבין היחס לשתי קבוצות דומות – צאצאי יהודים שאינם זכאי שבות וזרים שנכנסים לישראל לצורך איחוד משפחות עם ישראלים – וגדל הקושי המשפטי להצדיקו”.

אתמול בישיבתה השבועית אישרה הממשלה להעלות לארץ 1,000 גויים מבני הפלשמורה הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה שבאתיופיה.

לפי ההחלטה, ההורים יוכלו לעלות לישראל עם ילדיהם שאינם נשואים. כך, למשל, אישה נוצרייה שנישאה לבן לקהילת הפלאשמורה ועלתה לארץ, תהיה זכאית לבקש להעלות ארצה אף את הוריה ואחיה הרווקים אם אלו שוהים במחנות מבקשי העלייה באתיופיה ויכריזו על כוונתם להתגייר.

העלייה תחל בינואר 2019 ותימשך עד סוף השנה.

מדובר בהצעה בעלות כבדה של 183 מיליון ש”ח, לא כולל את עלותה הכבדה של עצם ההתאזרחות.

משרד העלייה והקליטה יעניק לנכנסים זכויות עולה מאתיופיה, כפי שניתנו עד היום.

אתמול העביר ח”כ בצלאל סמוטריץ’  מכתב לראש הממשלה שבו הביע את התנגדותו למהלך. “פרקטיקה זו תתפתח לדרישה להעלות עוד ועוד בני משפחה שלא כלולים בחוק השבות”, הסביר סמוטריץ’. “היא תפתח פתח להרחבה בלתי נגמרת של שרשור בני משפחה מכל העולם. כיצד המדינה תוכל להסביר בבג”ץ את ההבחנה שהיא עושה בין עולים מהפלאשמורה לשאר העולם?”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות