אושר: מעלים עוד 1,000 גויים מבני הפלאשמורה בעלות של 183 מיליון ש”ח

לפי ההחלטה, בני זוג יוכלו לעלות לישראל עם ילדיהם הרווקים בלבד • סמוטריץ': "פרקטיקה זו תתפתח לדרישה להעלות עוד ועוד בני משפחה שלא כלולים בחוק השבות"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשע"ט / 07.10.2018 13:39

הממשלה החליטה הבוקר (ראשון) על העלאת 1,000 מבני הפלאשמורה הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה שבאתיופיה.

לפי ההחלטה, בשנה הקרובה תאושר עלייתם לישראל של מי שאינם יהודים, אך הם בני משפחה של מי שעלו לישראל מכוח השתייכותם לקהילת הפלאשמורה.

לפי ההחלטה, ההורים יוכלו לעלות לישראל עם ילדיהם הלא נשואים. כך, למשל, אישה נוצרייה שנישאה לבן לקהילת הפלאשמורה ועלתה לארץ, תהיה זכאית לבקש להעלות ארצה אף את הוריה ואחיה הרווקים אם אלו שוהים במחנות מבקשי העלייה באתיופיה ויכריזו על כוונתם להתגייר.

על פי ההחלטה, שר הפנים אריה דרעי ורשות האוכלוסין וההגירה יבדקו את בקשות העלייה ויאשרו אותן.

העלייה תחל בינואר 2019 ותימשך עד סוף השנה. משרד העלייה והקליטה יעניק לנכנסים זכויות עולה מאתיופיה, כפי שניתנו עד היום.

מדובר בהצעה בעלות כבדה של 183 מיליון ש”ח, לא כולל את עלותה הכבדה של עצם ההתאזרחות.

שר האוצר משה כחלון אמר לאחר ההחלטה: “האנשים היקרים האלה שיעלו ארצה בקרוב מחכים למעלה משמונה שנים להגיע לפה ולחיות עם משפחותיהם. במגילת העצמאות כתוב ש’מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות’. בנושא העלייה אין שיקולים תקציביים, ביורוקרטיים או פוליטיים”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שיגר הבוקר מכתב לראש הממשלה בו הביע את התנגדותו למהלך. “פרקטיקה זו תתפתח לדרישה להעלות עוד ועוד בני משפחה שלא כלולים בחוק השבות. היא תפתח פתח להרחבה בלתי נגמרת של שרשור בני משפחה מכל העולם. כיצד המדינה תוכל להסביר בבג”ץ את ההבחנה שהיא עושה בין עולים מהפלאשמורה לשאר העולם?”, כתב סמוטריץ’.

במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה תקפו את ההחלטה: “אנו שמחים על כך שיבוא קץ לסבלם של 1,000 מקהילת שארית יהודי אתיופיה ושל ילדיהם שבישראל, אך רחוקים מלהסתפק במימוש החלקי והשטחי של ההחלטה שקיבלה ממשלת בנימין נתניהו בפה אחד בשנת 2015. הממשלה פורסת את העלייה מאתיופיה על פי הקצבות שמזכירות את מדיניות ‘הספר הלבן'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתחזים רבים
    07/10/2018 16:12
    לא לעניין
  1. יש לנו מספיק מתחזים ליהודים במדינה שלנו, כמו אלה מנטורי קרתא למשל, אין צורך בעוד.
    אנשים כאלה בסוף מפנים גב לעם היהודי ותוקעים לנו סכין בגב, כפי שאלה לימדו אותנו לאורך ההיסטוריה