יו”ר מכון היצוא ביקבי השומרון: נפתח שווקים חדשים בעולם ליין הישראלי
יו”ר מכון הייצוא הישראלי אדיב ברוך קיים סיור וטעימות ביקבי השומרון.
הביקור נועד, בין היתר, לבחון פתיחת שווקים חדשים עבור היין הישראלי שהפך לשם דבר בעולם.
יו”ר מכון הייצוא סייר ביקבים גבעות, טורא והר ברכה. הוא התרשם מהאיכות והמקצועיות של היקבים שהשכילו לייצר שורה של יינות מובילים, שזכו לשבחים מצד אנשי המקצוע וייניים מובילים.
“תעשיית היין של ישראל יכולה בקלות לחדור לשווקים נוספים ברחבי העולם”, אמר אדיב ברוך. “יש לנו יקבים איכותיים שמצליחים לייצר סדרות יין איכותיות בטעמים מגוונים, שעושים שם טוב לישראל בעולם”.
הוא הוסיף: “אנחנו נעמיד את הכלים שברשותנו לעזרת בעלי היקבים, שיצליחו בעזרתם להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל את הייצוא לשווקים בחו”ל”.
יו”ר מכון היצוא הדגיש: “היין הישראלי הפך כיום לסמל של מותג יהודי-ישראלי המשלב את האלמנטים של ההיסטוריה הארץ ישראלית בתחום היין עם חדשנות ומצוינות, שהם שם נרדף לכלכלה הישראלית. היין הישראלי הוא מנוע צמיחה חשוב עבור הייצוא”.
מכון הייצוא פועל בעזרת הנספחים הכלכליים של מנהל סחר חוץ ברחבי העולם, לייצר פעילות רציפה של חשיפת היין הישראלי בשווקים בינלאומיים.
בשנה האחרונה התקיימו אירועי קידום מכירות של היין הישראלי במדינות רבות – ביניהם ברזיל, ווייטנאם ובארה”ב.
במקביל ביקרה השנה בישראל משלחת של מומחי היין המובילים ביותר בעולם שביקשו לטעום את הסדרות המובילות של היין הישראלי, שכאמור הצליח לרכוש לעצמו שם בינלאומי עם שורה ארוכה של זכיות בתחרויות יין יוקרתיות ברחבי העולם.
כיום תעשיית היין הישראלית מייצרת כ-43 מיליון בקבוקי יין, ומוערכת בכ-950 מיליון ש”ח.
כ-50% מהייצור נמכר בראש השנה ופסח.
מתוך כלל היצור ההערכה היא שכ-17% מיוצא לחו”ל, ערכו כ-47.5 מיליון דולר, מתוכם כ-30.4 מיליון דולר מופנים לשוק האמריקאי.
כ-60 יקבים ישראלים מייצאים לארה”ב. תמהיל זה של יקבים קטנים, בינוניים וגדולים, מאפשר להעמיק את החדירה אל השוק הכללי.
תגובות
אין תגובות