העונש החדש על המיליונר שבנו סרבן גט: קנס יומי של 5000 ש”ח

איש העסקים החרדי מארה"ב אשר אחראי, לפי ביה"ד הרבני, לעיגון כלתו למעלה מ-13 שנים, ייאלץ להיפרד בכל יום מ-5000 ש''ח - עד אשר יינתן הגט • הפרקליטות המייצגות העגונה: את החומרה בה רואה בית הדין את מעשי האב אנחנו רואים בהוצאות המשפט הכבדות הן לאב והן לבאי כוחו
חיים טוויל
י"ג אלול התשע"ח / 24.08.2018 10:49

חשיפת חרדים 10: לאחר עתירה נוספת שהגיש הגביר החרדי – מי שמכונה ‘הסב המעגן’, לביטול צו איסור היציאה מהארץ שהוצא נגדו, פסק אתמול (חמישי) בית הדין הרבני בתל אביב, כי לא רק שההגבלות שהוטלו עליו לא יבוטלו, אלא שעל הסב יוטל קנס של 5,000 שקל בכל יום בו הוא מעכב את מתן הגט לכלתו.

בנוסף הוטלו על הסב הוצאות משפט בסך 50 אלף ש”ח, ועל עורכי דינו הוצאות משפט בסך עשרת אלפים ש”ח כל אחד.

הסב המעגן הינו איש עסקים חרדי אמריקאי, אשר אחראי, לפי בית הדין, לעיגון כלתו כבר למעלה מ-13 שנים.

• תקדים: בית הדין הרבני שלח מיליונר חרדי למאסר כי בנו סרבן גט

סיפור המעשה: בני זוג חרדים נישאו לפני יותר מ-20 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כ-13 שנים הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת עד היום.

לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית, ומאז הוא מעגן אותה באכזריות ומסרב להעניק לה גט.

חרף פסק דינו של בית הדין הרבני בתל אביב כי הבעל חייב לתת גט לאשתו, האיש התעלם מפסק הדין ואפילו לא טרח לערער עליו.

בית הדין ניסה לחקור את חידת העגינות המתמשכת והתעלומה האופפת את מניעי הבעל. חקירה יסודית של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים שנערכה בישראל ובארצות הברית העלתה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים עשיר הידוע כתורם כבד מהמגזר החרדי – הוא יחד עם אשתו עומדים מאחורי העיגון.

כאשר הגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא כנגד האב צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות.

זו כשלעצמה הייתה החלטה תקדימית, שכן לראשונה בתולדות בתי הדין הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד אב של בעל מעגן – ולא כנגדו.

בשלב זה הפעילו ההורים לחצים כבדים באמצעות רבנים ואישי ציבור ששלחו אל בית הדין, תוך ניסיון לשבש הליכי משפט.

אבל כל זה לא עזר: בית הדין בית הדין הרבני האזורי בתל אביב גזר על האב מאסר של 30 יום והמשך צו עיכוב יציאה מהארץ.

בשנה שעברה דחה בג”צ את עתירתו של הסב לבטל את צו איסור היציאה מהארץ ואת עונש המאסר למשך 30 יום שבית הדין הרבני גזר עליו.

מאז הסב ואשתו עדיין אינם יכולים לעזוב את הארץ ומתנהלים דיונים רבים בתיק.

בסיבוב הדיונים הנוכחי הסב ניסה שוב להוכיח כי אינו עומד מאחורי העיגון של בנו, וכי הבן הוא אישיות עצמאית אשר עושה ככל העולה על רוחה.

גם לאחר שמיעת העדויות שהביא הסב, שכללו שמות של אנשים רמי מעלה, הוכח מעל כל ספק כי הוא עדיין עומד מאחורי עיגונה של כלתו.

עורכת הדין והטוענת הרבנית אסנת שרון, מארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון, המייצגת את העגונה, אמרה: “בית הדין והעומד בראשו הרב שטסמן, הוכיחו שוב כי שחרור עגונה היא מטרה נעלה, ובכוחם להפעיל לחץ בכל דרך חוקית אפשרית על כל מי שגורם לעיגונה של אישה, ובהם לא רק הבעל עצמו, אלא כל המסייעים בידו.

“את החומרה בה רואה בית הדין את מעשי האב אנו רואים בהוצאות המשפט הכבדות הן לאב, והן לבאי כוחו. אני וכל צוות יד לאשה המסייע לה בהליך המשפטי הארוך והמתיש, מקוות כי פסק הדין יסיט את האב מדרך הלוחמנות המיוחצנת אשר נקט בה עד עתה, ויוביל אותו לדרך פרודוקטיבית ולסידור הגט המיוחל”.

ממשפחת האב נמסר לחרדים 10: “למרבה הצער, נראה כי בית הדין הרבני החליט להמשיך להחזיק באב הישיש והחולה כבן ערובה בהליך הגירושין של בנו, וזאת גם לאחר שאושפז באחרונה בבית החולים בסכנת חיים של ממש, כשהוא מורדם ומונשם במשך שבועות.

האב הביע שאט נפש מסרבנות בנו, ואף הציג בפני בית הדין עדויות חד משמעיות רבות, כגון עדותו של חתן פרס ישראל הרב יצחק גרוסמן, לפיהן לאב אין כל שליטה על בנו הסורר, אשר ממילא עזב את החסידות ואינו הולך בדרכיו.

בית הדין בחר להתעלם משלל העדויות שהציג האב, על אף שלא הוצגה ולו ראיה אחת כנגדו, ואף ביקש לפגוע בזכותו החוקתית הבסיסית לייצוג, כאשר הטיל הוצאות אישיות בלתי סבירות על באי כוחו, במטרה להרתיעם.

אנו בוודאי נערער על ההחלטה השגויה בפני בית הדין הרבני הגדול, ואין לנו כל ספק כי החלטה זו תבוטל במהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות