סמוטריץ’: כואב ומביש • בנט: ‏לא דרכנו • אזולאי: נלקח מ’דר שטירמר’

מודעת הקמפיין הפרובוקטיבי של סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי בירושלים עוררה זעם רב במפלגת הבית היהודי ובמפלגת האיחוד הלאומי • "אנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 10:09

הקמפיין המסית של רשימת ‘הבית היהודי-האיחוד הלאומי’ לעיריית ירושלים, שנחשף הבוקר (שני) ב’ידיעות אחרונות’, בו נראים שלושה מהמועמדים לראשות העיר כאשר לתמונתם נעשה עיבוד פוטושופ כדי שייראו חרדים, לצד הסלוגן “רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים” – מעורר זעם רב בקרב אנשי מפלגת האיחוד הלאומי, שמיהרו להתנער ממנו.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ צייץ בטוויטר: “קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו”.

סמוטריץ’ הוסיף: “מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע. נתחקר ונוודא בע”ה שטעויות חמורות כאלו לא יישנו. תודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי לכך מהבוקר”.

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: “מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו”.

יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט התנער אף הוא מהמודעה וגינה אותה: “הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר על ידי סניף המפלגה בבחירות המוניציפליות בירושלים. ‏הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי. ‏לא זו דרכנו. ‏אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס הגיב: “הקמפיין המסית של הבית היהודי בירושלים נראה כאילו נלקח מהשבועון ‘דר שטירמר’ הגרמני ומזכיר תקופות אפלות. אז מה הפלא שהפרסומאי אילן שילוח המתפרנס גם מהציבור החרדי, מרגיש בנוח לטנף כלפי ציבורים שלמים?”

סיעת הבית היהודי

צילום: דוברות קמפיין

יו”ר ‘שס ירושלים’ סגן ראש העיר צביקה כהן: “הקמפיין המביש הבוקר של הבית היהודי, מוכיח על התנתקותם מהדרך היהודית. המודעה מזכירה פרסומים וקריקטורות אפלות, מהתקופות הקשות של עם ישראל בהם שיסו העמים בעם היהודי. לצערי זה מה שבחרו לעשות הבוקר הבית היהודי, אני מציע להם להתנצל ולהתעסק באיחוד ולא בפילוג”.

מתנועת התעוררות נמסר: “קמפיין סיעת ׳הבית היהודי׳ מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות.

“אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ”ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות. רק התעוררות ועופר ברקוביץ’ ינהיגו ירושלים מאוחדת ומאחדת, שבה ציבור אחד לא דורך על רגליו של ציבור אחר. זו הדרך להנהיג את ירושלים. כי אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות