מדען בכיר המקורב לאסד ואיראן חוסל בפיצוץ מכוניתו בפרברי חמה

כלי תקשורת בסוריה: ד"ר עזיז אסבר, מנהל מרכז המחקר לפיתוח נשק כימי ואמצעי לחימה מתקדמים, נהרג מפיצוץ מטען כשנסע ברכבו בפרברי חמה • תנועה בשם 'פלוגת אבו עמארה למשימות מיוחדות' לקחה אחריות על החיסול • גורמים רשמיים בסוריה: המודיעין הישראלי מעורב בחיסול
נתן פרל
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 09:19

כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו הלילה (ראשון) כי מדען סורי בכיר ומי שניהל את מכון המחקר המעורב בפיתוח תכנית הנשק הכימי במשטרו של אסד – חוסל.

לפי הדיווחים, ד”ר עזיז אסבר ונהגו, נהרגו בפיצוץ מטען שפגע ברכבם בפרברי העיר חמה, כ-100 קילומטרים צפונית לדמשק. אסבר שימש כראש המרכז למחקרים מדעיים במכון מחקר במיסיאף, הסמוכה לחמה.

בכלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית ציטטו נוסח של הודעה מטעם תנועה בשם ‘פלוגת אבו עמארה למשימות מיוחדות’, המזהה עצמה עם המורדים, שלקחה על עצמה את האחריות לחיסול.

בהודעה של כלי התקשורת של האופוזיציה נטען: “אחרי מעקב, הצליחו אנשי הפלוגה להטמין מטעני חבלה ולפוצץ אותם ליד מנהל המרכז למחקרים מדעיים באזור מיסאיף, כתוצאה מכך הוא ונהגו מתו מיד”.

גורמים רשמיים בסוריה האשימו את המודיעין הישראלי במעורבות בחיסול.

בעיתון הסורי ‘אל-ואטן’ נאמר כי ההערכות הן שישראל מעורבת בחיסול, והוזכר כי מטוסים של ישראל תקפו יותר מפעם אחת את המרכז למחקרים מדעיים במיסיאף.

״לפי הערכות ישראל מעורבת בחיסול, שכן היא ביצעה כמה תקיפות אוויריות במרכז למחקרים מדעיים, האחרונה ב-22 ביולי״, נכתב בעיתון הסורי.

בערוץ הרוסי בשפה הערבית ‘רוסיה אל-יום’ דווח שמדובר במטען חבלה שגרם לפיצוץ במכוניתו של מנהל המרכז.

בערוץ הלבנוני אל-ג’דיד כינו את איסבר מדען בכיר ודיווחו שכוחות הביטחון הסוריים הטילו סגר באזור הפיצוץ והחלו לחקור את התקרית.

במרכז המעקב הסורי לזכויות האדם טענו כי המדען מקורב לנשיא סוריה, בשאר אסד ולאיראן.

באתר לבנוני שמקורב למשטרו של אסד מדווחים כי אסבר היה בקשר ישיר עם חיזבאללה ופיקח באופן אישי על מחסני נשק רבים של הארגון בסוריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות