צפו: כך עצרו ה’מסתערבים’ את המחבל שתכנן להתנקש בנתניהו

יחידת המסתערבים הפועלת בירושלים קיבלה את המידע המודיעיני על המחבל, וכבר באותו הלילה יצאה לפעילות מבצעית מורכבת במחנה הפליטים שועפאט • הלוחמים נכנסו כניסה רגלית שקטה, איתרו את הבית בו שהה החשוד, ביצעו פעילות כדי למנוע ניסיונות בריחה, פרצו - וביצעו המעצר
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ח / 05.06.2018 16:56

לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול הם שעצרו את  ג’מאל רשדה, בן 30, תושב מחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים, בעל תעודת זיהוי ישראלית – החשוד המרכזי, בתכנון פיגועים, כולל התנקשות בראש הממשלה בנימין נתניהו.

המידע המודיעיני התקבל בבוקר ה-22.04.18 ביחידת המסתערבים הפועלת במחוז ירושלים, ותורגם כבר באותו הלילה לפעילות מבצעית מורכבת, במחנה הפליטים שועפאט – פעילות שכללה כניסה רגלית שקטה, איתור הבית בו שהה החשוד, פעילות סביב הבית בכדי למנוע ניסיונות בריחה, פריצה לבית – וביצוע המעצר.

מהודעת השב”כ  עלה, כי על פי אכוונת פעיל טרור מסוריה, תכנן מחמד לבצע פיגועי טרור משמעותיים כנגד מגוון יעדים, בהם פגיעה בראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

כמו כן עלה, כי מחמד רשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים, במטרה לאמן את כוחות הרשות ביו”ש.

לצורך קידום חלק מהפיגועים, התכוונו המחבלים להכניס לישראל מחבל מירדן.

עוד עלה בחקירה, כי מחמד רשדה ביצע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה.

כתבי אישום כנגד המעורבים הוגשו ביום ראשון ה-27/5.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות