מחבלים שיגרו שתי רקטות לעבר ישראל: יירוט מוצלח לכיפת ברזל

לראשונה מאז הדיווחים על הפסקת האש נשמעה אזעקת 'צבע אדום' במועצה האזורית אשכול: זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה - אחד יורט על ידי מערכת כיפת ברזל והשני ככל הנראה נפל בשטח הרצועה • ראש מועצת אשכול: "אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳"
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ח / 02.06.2018 22:28

מחבלים מרצועת עזה שיגרו הערב (שבת) שתי רקטות לעבר ישראל.

רקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת התפוצצה בשטח הרצועה. בעת השיגור הופעלו אזעקות צבע אדום בשטחי המועצה האזורית אשכול.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: “אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי ספוראדי לשטחנו.

“אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא שכיפת ברזל נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עלינו. הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל.

“אנו סומכים על צה״ל שידע לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם הדרג המדיני להחזרת השקט לטווח הארוך״.

מוקדם יותר היום פתח כוח צה”ל באש לעבר חוליית מחבלים בעת שחצתה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה,  בניסיון פגיעה בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל.

מדובר צה”ל נמסר כי החשודים נמלטו בחזרה לשטח הפלסטיני וכי לא היו נפגעים לכוחות צה”ל.

אתמול התרחש ניסיון חדירה נוסף, כאשר מחבל חצה את הגדר בצפון הרצועה, הניח רימון שהתפוצץ וחזר לשטח הרצועה ללא פגע.

12 צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי השתלטו היום בשעות הצהריים על שריפה גדולה שהשתוללה בשמורת כרמיה, בעוטף עזה, כתוצאה מעפיפון תבערה ששוגר מרצועת עזה.

כ-300 דונם משטח השמורה נשרפו כליל. שריפה פרצה גם ליד ניר עם ובמקומות נוספים בעוטף עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות