השחיתות בבית שמש: מעצרו של משה מונטג הוארך בחמישה ימים

בית המשפט האריך בצהריים את מעצרו של יו"ר וועדת תכנון משה מונטג ב-5 ימים: "חשד סביר הקושר אותו לחשדות המיוחסים לו" • מעצרם של שישה חשודים נוספים הוארך • שני מאכערים החשודים בתיווך בפרשה שוחררו למעצר בית
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ח / 06.05.2018 16:43

פרשת השחיתות בעיריית בית שמש: בית המשפט בראשון לציון האריך בצהרים (ראשון) בחמישה ימים – עד יום חמישי- את מעצרו של משה מונטג, יו”ר ועדת התכנון והבנייה בעירייה, החשוד בקבלת שוחד בעבור קידום פרויקטים של יזמים.

השופט  גיא אבנון אמר בדיון כי “יש חשד סביר הקושר אותו לחשדות המיוחסים לו”, וקבע כי יש עילת מעצר מובהקת של שיבוש.

גם מעצרו של יזם נדל”ן החשוד במתן ותיווך שוחד בפרויקט הבנייה ברחוב שפת אמת הוארך עד ליום חמישי, משום שקיים “חשד סביר”.

מעצרו של  עסקן החשוד כי קישר בין הגורמים השונים בפרשה, הוארך אף הוא עד ליום חמישי. לפי דיווח של אהרן רבינוביץ מ’הארץ’, עורך דינו טען במהלך הדיון כי מרשו התעלף לאחר המעצר וכי שוטרים הכו אותו. התובע אישר, בתגובה כי הוא אכן התעלף, אך לא הייתה אלימות של השוטרים, וכי הנושא יעבור לבדיקת מח”ש.

גם מעצרו של עו”ד ידוע בעיר ויזם, החשוד בתיווך ומתן שוחד, הוארך עד ליום חמישי, לאחר שהשופט קבע כי ישנו חשד סביר לחשדות נגדו וקיים חשש לשיבוש. רבינוביץ דיווח, כי פרקליטו ביקש לאסור פרסום שמו, אולם השופט סירב.

מעצרו של  מהנדס העיר הוארך עד יום חמישי, לאחר שהשופט קבע כי ישנו חשד סביר. פרקליטו אמר בדיון כי הוא היה אמור להתחיל היום בהדסה טיפול במחלה קשה, אולם השופט סירב להקל במעצרו, מחשש לשיבוש הליכי חקירה. עם זאת, הוא הורה לשב”ס להעניק לו תנאים הולמים וכי יעבור בדיקת רופא.

חשוד שישי, שפעל על פי חשד המשטרה כמאכער שתווך בין המעורבים בפרשה, שוחרר למעצר בית מלא עד ליום חמישי ואיסור יצירת קשר עם המעורבים. לפי השופט החשד נגדו נמוך. בתגובה ביקשה המשטרה עיכוב ביצוע למספר שעות.

על שני חשודים נוספים, שעל פי החשד של המשטרה פעלו כמאכערים שתיווכו בפרשה, החליט השופט כי מעצרם יוארך עד ליום שלישי.

מאכער נוסף שפעל על פי החשד בפרשה, שוחרר למעצר בית.

חשודה נוספת שנעצרה במהלך היום תובא מחר בשעות הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה.

כפי שדווח בחרדים 10,  לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה על העיר בית שמש ועצרו עשרה בכירים, בהם בכירים בעירייה, יזמים ועסקנים,  בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס, ועבירות נוספות.

אחד העצורים שוחרר בצהרים בהסכמה.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר הבוקר: “שמעתי בצער על המעצרים הלילה. מהיכרות עם חלק מהעצורים, אני בטוח בניקיון כפיהם”.

מהעירייה נמסר עוד, כי העירייה סומכת על רשויות החוק שיסיימו את החקירה בהקדם ומקווה ומצפה לחפותם של העצורים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות