נתניהו השעה ההסכם I דרום ת”א: לא נשקוט עד שיגורשו

ראש הממשלה הודיע כי הוא משעה את יישום מתווה המסתננים שהושג עם נציבות האו"ם לפליטים: "אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. אביא את ההסכם לבחינה מחודשת" • נציגי התושבים: "לא ייתכן שמי שהסתנן - יקבל פרס בדמות מעמד של קבע"
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשע"ח / 02.04.2018 23:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שני) להשעות את הסכם המסתננים שהושג עם נציבות האו”ם לפליטים ועליו הוכרז בחגיגיות אחר הצהריים.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב ראש הממשלה: “ידידים יקרים, אני קשוב אליכם כמו תמיד. ראשית, אני מבקש שתבינו את השתלשלות הדברים: בשנתיים האחרונות פעלתי מול רואנדה, כדי שזו תשמש כ’מדינה שלישית’ הקולטת מסתננים שנגרש אליה גם בלי הסכמתם. זו הדרך החוקית היחידה שנותרה לנו להוציא מסתננים ללא הסכמתם, לאחר ששאר המהלכים שלנו נפסלו משפטית. רואנדה הסכימה לכך והתחלנו בפעולת הגירוש אליה”.

נתניהו הוסיף ופירט: “בשבועות האחרונים, בלחץ אדיר על רואנדה של הקרן החדשה לישראל וגורמים באיחוד האירופי, רואנדה התקפלה מההסכם וסירבה לקלוט מסתננים מישראל שהוצאו בכפייה. במצב זה החלטתי לחתור להסכם חדש שיאפשר בכל זאת את המשך הוצאת המסתננים”.

אלא שהערב ראש הממשלה החליט לחשוב על הנושא שנית: “עם זאת, אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. לכן החלטתי להיפגש יחד עם שר הפנים אריה דרעי עם נציגי התושבים מחר בבוקר. בינתיים אני משעה את יישום ההסכם, ולאחר שאפגש עם הנציגים אביא את ההסכם לבחינה מחודשת”, כתב נתניהו.

שר החינוך, נפתלי בנט, שתקף היום בנרצות את המתווה – אמר בתגובה: “החלטה נכונה של ראש הממשלה. אני מברך אותו על כך. ‏כפי שאמרנו, מדובר בהסכם רע המהווה התקפלות בפני הקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת והיה הופך את ישראל לגן עדן למסתננים”.

בנט הוסיף: “‏השהיית המתווה אינה מספקת. עלינו להתקדם למתווה חדש שיוציא מסתננים בלתי חוקיים מישראל. ישראל אינה לשכת התעסוקה של העולם”.

שר המדע אופיר אקוניס בירך את ראש הממשלה נתניהו על החלטתו לקיים דיון מחודש במתווה המסתננים. “אם חולדאי, יחימוביץ׳ והשמאל הקיצוני כל כך צהלו, כנראה שהמתווה היה שגוי מעיקרו”, אמר.

מובילי המאבק בדרום תל אביב: “אנו מברכים על השעיית ביצוע ההסכם על ידי ראש הממשלה. לא ייתכן שמי שהסתנן למדינת ישראל יקבל פרס בדמות מעמד של קבע במדינת ישראל. זהו פרס לעבריינות. ההחלטה של ראש הממשלה נכונה – אך לא נשקוט עד שיגורשו כלל המסתננים ומהגרי העבודה מישראל ותוחזר השפיות לרחובות דרום תל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפכפך
    04/04/2018 13:25
    משה
  1. ככה לא נראה מנהיג מה זה הזיגזוגים האלו.