חקירות? נתניהו ממשיך להתחזק • ומה חושבים על מערכת המשפט?

מסקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך עבור וואלה עולה: 37% סבורים שחרף החקירות נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה • ומה באשר למפת המנדטים?
אריה ריבקינד
ט"ו אדר התשע"ח / 02.03.2018 00:17

למרות ההתפתחויות בפרשת בזק: מסקר “פאנלס פוליטיקס” שנערך עבור אתר וואלה עולה, כי 37% מהציבור סבורים שבנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת ישראל. מדובר בהתחזקות של שני אחוזים בהשוואה לממוצע סקרים שנערכו בחצי השנה האחרונה.

מיד אחריו, יאיר לפיד עם 20% שהתחזק אף הוא ב-5% בהשוואה לסקרים הקודמים, ובמקום השלישי – יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, עם 8%.

מי שמאבד מאחוזי התמיכה הוא דווקא יו”ר העבודה אבי גבאי, שצנח מ-13% בממוצע בחצי השנה האחרונה לכדי 9% בסקר הנוכחי. אחריו אביגדור ליברמן עם 2% ומשה כחלון עם 5%. 19% מהנשאלים סבורים כי אף אחד מהפוליטיקאים שהוזכרו אינו מתאים לכהן כראש ממשלה.

ומה באשר למפת המנדטים?

אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 23. מדובר בהתחזקות של 3-1 מנדטים לשתי המפלגות בהתאמה, בהשוואה לחצי השנה האחרונה.

אחריהם המחנה הציוני שקורסת ל-13 מנדטים, הבית היהודי עם 11, הרשימה המשותפת מקבלת 10, יהדות התורה, מרצ וכולנו – שמונה מנדטים, ישראל ביתנו – שישה מנדטים, ואילו ש”ס – ארבעה מנדטים בלבד.

בעקבות הפרשות האחרונות והחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה – 51% מהציבור סבורים כי נתניהו יכול להמשיך למלא את תפקידו כראש ממשלה, בעוד ש-49% השיבו בשלילה (4% ציינו כי הם לא יודעים).

משתתפי הסקר נשאלו גם על מידת האמון שהם רוחשים למערכת המשפט: 56% מהם השיבו כי סך הכול אין להם אמון במערכת, 43% השיבו כי סך הכול יש להם אמון בה ו-35% השיבו כי הם רוחשים מידת אמון מועטה למערכת המשפט. 32% מהמשיבים ענו כי הם רוחשים די הרבה אמון למערכת המשפט ו-21% השיבו כי אין להם בכלל אמון. 11% בלבד מהמשיבים ענו כי הם רוחשים הרבה מאוד אמון למערכת המשפט.

בסקר השתתפו 589 חברי פאנל מקוון המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינה, מעל גיל 18. 85% מהמשיבים הם יהודים ו-15% ערבים. 43% מהם הגדירו את עצמם כחילונים, 32% כמסורתיים, 14% כדתיים ו-11% כחרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות