אמסלם: אלשיך מלא בעצמו, מדושן עונג, חשבתי שהוא רץ באיזו מפלגה

יו"ר הקואליציה במתקפה חריפה בגל"צ נגד הריאיון של המפכ"ל בתכנית 'עובדה': "יש בישראל ניסיון הפיכה" • הפרקליט של נתניהו: הטענה של אלשיך כל כך מופרכת ומשונה שהיה קשה לנו אפילו להאמין ששמענו אותה
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 13:19

הריאיון שהעניק מפכ”ל המשטרה לתכנית ‘עובדה’ מעורר סערה במערכת הפוליטית.

בריאיון שהעניק הבוקר (חמישי) לתכנית ‘דקלסגל’ בגל”צ, תקף יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם את מפכ”ל המשטרה – שטען בראיון כי “חוקרים פרטיים הופעלו נגד קציני משטרה החוקרים את רה”מ” – ואמר כי יש בישראל ניסיון הפיכה על ידי משטרת ישראל.

“אני לא זוכר מעולם מפכ”ל משטרה שנתן ריאיון כזה”, אמר אמסלם. “זה הדהים אותי – חשבתי שהוא רץ באיזו מפלגה”.

אמסלם המשיך: “אם אני הייתי מפכ”ל והייתי אמור לבשר לציבור דבר כזה הייתי שם שק אבל על ראשי, כל אזרח ראה בריאיון אדם מדושן עונג שמלא בעצמו. אני לא חושב שמפכ”ל צריך לבוא למסיבת עיתונאים ולהודיע דבר כזה. משטרת ישראל נלחמה איתי על חוק ההמלצות כי היא רוצה להמליץ. אין לזה שום מעמד משפטי – אבל זה עסק של יחסי ציבור של המשטרה”.

אמסלם הדגיש: “מפכ”ל המשטרה אמר דבר חמור, הוא אמר שהיו חוקרים פרטיים שנשלחו לחקור ולרחרח סביב החוקרים. זה דבר שצריך להקים עליו ועדת חקירה כבר אתמול”.

אמסלם טען עוד כי צמרת המשטרה רואה בנתניהו אויב אישי שלה.

“איך עוצרים אויב אישי? מגבירים את החקירות”, טען. “אמון הציבור במשטרה נפגע מאוד וחלק מזה זה התנהגות המשטרה בשנתיים האחרונות. התחושה שלי כאזרח זה שסומנה כבר המטרה ויורים את החץ לפני שיצאנו לדרך”.

“מתנות מחברים מותר לקבל. נקודה”

גם עורך דינו של נתניהו, עו”ד עמית חדד, העניק ראיון לעמית סגל וירון דקל בתכנית בגל”צ, ואמר כי הופתע לשמוע אמש שאנשים מאמינים ברצינות שרה”מ שלח חוקרים כדי לעקוב אחרי החוקרים שלו.

“מי ששומע את הדברים ולא מזועזע מהם מתעלם מהבעיה הקשה שצצה ועומדת לנגד עינינו, וכדי לפתור אותה צירך חקירה עמוקה ומהירה שתכריע האם ראש הממשלה עשה את הדברים או לא”, הבהיר חדד. “עם כל הכבוד לסיגרים ולשיחה עם מו”ל, הם בטלים בשישים אל מול האשמה כה חמורה שראש הממשלה ניסה לתפור תיק לחוקר משטרה”.

עו”ד חדד קבע: “טוהר החקירה נפגע פה. הטענה הזאת היא כל כך מופרכת ומשונה שהיה קשה לנו אפילו להאמין ששמענו אותה, היא עד כדי כך תלושה מהמציאות. אם מי שעכשיו מנסח המלצות מאמין שראש הממשלה שלח קצינה להתלונן עליו, מה זה אומר על ההמלצות?”

עו”ד חדד התייחס לחשדות נגד נתניהו, ואמר כי יש במדינת חוק מה שמותר מה שאסור – ושאי אפשר להפוך מה שמותר לאסור.

“מתנות מחברים מותר לקבל. נקודה”, אמר. “כל ניסיון לבוא ולקחת את הסיגרים האלה ולהפוך אותו לניסיון שוחד, במדינה דמוקרטית מה שהוא לא אסור הוא מותר. הניסיון להסתכל על זה במשקפיים של שוחד הוא כל כך לא נכון, ולכן אין לנו ספק שבסוף ייקבע שלא נפל רבב בפעילות ראש הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמסלם זו תקלה של הטבע
    08/02/2018 20:13
    פנקס
  1. איך דבר כזה הפל להיות חכ ?