מיכל סלומון אמרה לשופטים: הורו על הרס מלא של בית המחבל • צפו

בבית המשפט העליון התקיים דיון בעתירה שהגישה משפחת סלומון - בה דרשה המשפחה להרוס באופן מלא את בית המחבל שרצח את שלושת בני המשפחה הי"ד ביישוב חלמיש • "אנחנו פה כדי שמשפחת השכול לא תגדל"
חיים טוויל
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 16:01

בבית המשפט העליון התקיים היום (ראשון) דיון בעתירה שהגישה משפחת סלומון – בה דרשה המשפחה להרוס באופן מלא את בית המחבל שרצח את שלושת בני המשפחה הי”ד ביישוב חלמיש, ולא באופן חלקי. זאת, לצורך הרתעה עתידית ומניעת פיגועים נוספים.

בדיון פנתה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי”ד, לשופטים וביקשה כי יורו לכוחות צה”ל להשלים את הריסת בית המחבל. בסיום הדיון דחו שופטי העליון את ההחלטה למועד מאוחר יותר.

לאחר הדיון סיפרה מיכל: “באנו לבית המשפט לבקש הרס של בית המחבל בצורה מלאה. עורך הדין הסביר בצורה מדויקת את כל הסיבות לכך. בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת – צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

“ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול – תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה”.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר הגיש את הבג”צ וייצג את המשפחה, מסר בתחילת הדיון: “חשוב לנו ללכת ולעשות הכל כדי למגר את הטרור האיסלאמי הקיצוני הרצחני. במקרה הזה של רצח אכזרי, ודאי שהרס הבית היה צריך להיות מוחלט, בשביל לשדר שהטרור לעולם לא ישתלם.

“לצערנו בעקבות תקדימים בג”ציים הייתה טעות בפרשנות, המדינה שגתה ולא הרסה את כל הבית. אנחנו חושבים שזו טעות מהותית. אבל זו גם טעות משפטית גדולה ואת זה נלך ונוכיח במהלך הבג”צ.

“אנחנו רוצים לחזק את ידי כוחות הביטחון, שיהיו להם את כל הכלים לפעול נגד הטרור בלי שום חשש, ואנחנו רוצים שגם אזרחי ישראל יוכלו לומר דבריהם בבית המשפט ויילחמו את המלחמה המשפטית של להחזיר לצה”ל את הכוח החוקי לבצע את מה שמוטל עליהם ואת חובתם להגן עלינו, אזרחי המדינה.

“אנחנו פה בשם משפחת סלומון וגם בשם כל המשפחות השכולות, שהם עצמם גם בשם כל עם ישראל. כולנו מאחוריהם בעניין הזה של שינוי המומנטום ונתינת הכלים לצה”ל להילחם ולמגר את הטרור כולו”, הוסיף בלייכר.

לדיון הגיעו מספר משפחות שכולות נוספות, שבאו בכדי לגבות את משפחת סלומון בדרישתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות