ח”כי הקואליציה צפו ב’ארץ נהדרת’ או כדורגל? האופוזיציה הפילה חוק

למרות שבמשכן הכנסת שהו 42 חברי כנסת מהקואליציה - והיה לה רוב, האופוזיציה ניצחה • התוצאה מעידה: הקואליציה, בהובלת היו״ר החדש דוד אמסלם, לא ממש מתפקדת • ח"כ יואל חסון: "אנחנו אופוזיציה, לא עובדים אצלם"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשע"ח / 29.01.2018 23:17

חברי הכנסת של האופוזיציה הצליחו להפיל הערב (שני) הצעת חוק ברוב של 29 מול 28, זאת למרות שבמשכן הכנסת שהו 42 חברי כנסת מהקואליציה.

ח״כ מיכל רוזין ממרצ צהלה בסיום ההצבעה – וצייצה: “האופוזיציה הפילה עכשיו הצעת חוק לקואליציה. הם היו עסוקים בצפייה בארץ נהדרת”.

ארץ נהדרת או משחק של ביתר ירושלים? באמת לא משנה. התוצאה מעידה שהקואליציה, בהובלת היו״ר החדש דוד אמסלם לא ממש מתפקדת.

לפי דיווח של טל שניידר ב’גלובס’, המדובר היה בהצעת חוק הביטוח הלאומי, בנוגע לביטול הועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד. המשמעות של הפלת הצעת החוק היא שרק בעוד חצי שנה ניתן יהיה להעלותה שוב. “הח”כים מהקואליציה פשוט לא באו”, אמרה שניידר.

יו״ר המחנה הציוני ח״כ יואל חסון כתב בטוויטר: “האופוזיציה הפילה חוק אנטי חברתי של הקואליציה – עכשיו במליאה ניצחה האופוזיציה את הקואליציה. שוב הם בונים עלינו להעביר להם חוקים. הם רוצים להעביר חוקים שיגיעו למליאה! אנחנו אופוזיציה, לא עובדים אצלם”.

מוקדם יותר היום פנה יו”ר האופוזיציה, ח״כ יצחק הרצוג, במכתב רשמי ליו״ר הכנסת וליועץ המשפטי של הכנסת עו״ד איל ינון בדרישה לבטל את החרמת חוקי האופוזיציה על ידי ועדת השרים לחקיקה.

לדברי הרצוג, מזה מספר שבועות שרת המשפטים אילת שקד ושר התיירות יריב לוין, יחד עם יו״ר הקואליציה דוד אמסלם, מתנקמים באופוזיציה בעקבות הפיליבסטרים של האופוזיציה ב’חוק ההמלצות’ ו’חוק ליצמן’.

הרצוג כתב: “חלפו מיני אז כמה שבועות והחרם של הממשלה נמשך בצורה בוטה וגסה”.  הרצוג הוסיף: “יצוין כי מרכז האופוזיציה, ח”כ יואל חסון, ניסה לשכנע את ראשי הקואליציה לחזור בהם מעמדתם, אך נכון לעכשיו לא נענה..  הריני פונה אליכם מתוקף תפקידכם וסמכותכם בדרישה נחרצת לשים קץ לשערורייה זו”.

לדברי הרצוג, סיעת המחנה הציוני רואה זאת בחומרה רבה ושוקלת צעדים פרלמנטריים, ציבוריים ומשפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות