שר הפנים אריה דרעי זומן לדין תורה בגלל הגירוש המתוכנן של המסתננים

בית הדין 'הליכות עולם' שעל יד בד"צ בית יוסף זימן את שר הפנים אריה דרעי לדין תורה נגדו - לאחר שד"ר אורי וייס הגיש תביעה • העילה: על פי היהדות גירושם של אלפי האריתראים והסודנים אסור משום "לא תסגיר עבד אל אדוניו" - והוא גם שפיכות דמים • וייס מתעקש שלא מדובר בגימיק
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 11:31

שר הפנים אריה דרעי הוזמן לדין תורה בפני בית דין תורני, בשל גירושם המתוכנן של אלפי מסתננים אריתראים וסודנים אל מדינה שלישית, שהוא ומשרדו מובילים.

הדיון אמור להתקיים ביום שני, ד’ אדר תשע”ח.

על פי דיווח של אוריה אלקיים מ’כאן’, דרעי נתבע על ידי ד”ר אורי וייס. לטענתו, על פי היהדות גירושם של אלפי האריתראים והסודנים אסור משום “לא תסגיר עבד אל אדוניו” והוא גם שפיכות דמים.

דרעי זומן לבית הדין ‘הליכות עולם’ שעל יד בד”צ בית יוסף, והדיון יהיה בהרכב של חברי בית הדין – הגאונים רבי ברוך שרגא, רבי שמואל פנחסי ורבי יצחק כהן.

וייס מתעקש שלא מדובר בגימיק, אלא במצווה חשובה שאסור להחמיץ.

השר דרעי טרם הגיב.

תביעה, דרעי

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר להשתמש בסימן בשלחן ערוך
    25/01/2018 22:35
    חיים
  1. סימן שכ”ט בשלחן ערוך הרבי מליובויץ היה מזכיר אותו כמקור לכך שאסור לתת בכלל שטח לגוי במקום מגורים שגרים בו יהודים בכלל,ובכל מקום בעולם (כמובן שגם בארץ הקודש). לפי זה כמו שאסור לתת להם (למכור אפילו) שטח באזור של יהודים, כך גם כשאתה מגרש אותם אתה נותן יותר ביטחון ליהודים באותו המקום. ולכן זה כן יהיה מותר. בכלל אני לא חושב שיש להם דין של עבד עם כל העניות שיש באפריקה וכו’עדין הם לא בגדר של עבדים.

  2. לא תסגיר עבד המצווה מדברת על עבד יהודי שברח מאאדונו הגוי
    26/01/2018 08:59
    עם הארץ
  3. אז אין שום תביעה