‘בריונות אלימה’: מפגיני שמאל מנעו ממנדלבליט לומר קדיש על אמו ע”ה

מפגיני שמאל הגיעו לבית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש בפתח תקווה, קראו קריאות נגדו ומנעו ממנו לומר קדיש על אמו בסוף ברכת הלבנה • המפגינים: "אז הפרענו לכם, כביכול, מה קרה"
חיים טוויל
ד' שבט התשע"ח / 20.01.2018 19:56

שלב חדש במלחמה הפסיכולוגית נגד היועץ המשפטי לממשלה? קבוצת מפגינים מהשמאל הגיע הערב (מוצאי שבת) להפגין מחוץ לבית הכנסת ‘ניגוני חיים’ בשכונת כפר גנים ג’ בפתח תקווה,  בו מתפלל ד”ר אביחי מנדלבליט – וקראו לעברו קריאות.

עמוס,  גבאי בבית הכנסת, סיפר לאריאל שנבל מ’מקור ראשון’, כי צלם הגיע למקום עוד בשבת, בכדי לצלם את היועץ, ובסיום התפילה נאלץ מנדלבליט לעזוב את המקום ברכב של רעייתו, עוד לפני שהספיק לומר קדיש על אמו ע”ה. מדובר בקדיש שנאמר בסוף ‘ברכת קידוש הלבנה’.

לפי הדיווח במקור ראשון, למקום הוזעקו שתי ניידות משטרה שחצצו בין המפגינים למתפללים, שבאו בטענות קשות למפגינים: “זהו מקום דתי, תנו לבנאדם להתפלל ואל תעזו להגיע לכאן יותר”.

המפגינים השיבו: “נגיע לכל מקום, הדתה כאן, אז הפרענו לכם, כביכול, מה קרה”.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: “לצערי אני רואה שזה נדרש, אז הנה כלל אצבע למפגינים בפתח תקווה: כשאתם מגלים שבשם חופש הביטוי אתם מונעים מיהודי לומר קדיש על אמא שלו – זו כבר לא דמוקרטיה. זו בריונות אלימה”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג,  גינה בחריפות את הפגנת השמאל: “‏מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז”ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ.”

אבי גבאי צייץ: “מגנה בתוקף את קבוצת הקיצונים שהגיעה היום אל בית הכנסת בו מתפלל היועץ המשפטי מנדלבליט וניסתה למנוע ממנו לומר קדיש על אמו. אין קשר בינם לבין דאגה לשלטון החוק. להיפך”.

גם ח״כ נאוה בוקר גינתה את הפגנת השמאל בבית הכנסת: ״הערב נעשה מעשה בזוי, נחצו קווים אדומים. לאחר גיליוטינות, אמירות גזעניות, קריאות מוות לציונות, הגענו הערב לנקודת השפל הנמוכה ביותר – מפגיני השמאל הגיעו לבית הכנסת בפתח תקוה ומנעו מאביחי מנדלבליט לקרוא קדיש על אמו המנוחה”.

לדבריה, “מדובר בלא פחות, מפגיעה חמורה בזכות היסוד הראשונה במעלה לאדם – חופש הדת והפולחן. אני מזועזעת מהמעשה הנורא ומקווה שעמיתיי למפלגות האופוזיציה ימהרו ויגנו את המקרה”.

הרב הראשי, הגר”ד לאו, גינה בחריפות את ההפגנה: “לאורך כל הדורות, גם אנשים שלא היו מבאי בית הכנסת בכל יום, היו זהירים בכבוד בית הכנסת וקדושתו. המעשה שנעשה הערב, בו הפגינו ליד בית כנסת תוך הפרעה למתפללים, הוא חילול ופגיעה בכבוד בית הכנסת שהוא מקדש מעט. אין לקבל זאת בשום פנים ואופן, יש לגנות זאת ולהימנע מכך בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות