האם באמת יש יותר עבודות ברכבת בשבתות? מסמך חושף את הבלוף

הסערה סביב עבודות הרכבת בשבת גרמה למשבר פוליטי שהוביל להתפטרותו של ליצמן • אלא שמניתוח שערכו במשרד העבודה והרווחה עולה: שיא העבודות היה דווקא כאשר אריה דרעי היה האחראי
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ח / 03.01.2018 21:37

האם עבודות הרכבת בשבת, שגרמו למפלגות החרדיות לעורר זעקה כי הסטטוס קוו מופר – מה שגם הוביל בהמשך להתפטרותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן – אכן פרצו כל גדר בשנה האחרונה?

במשרד הרווחה ערכו בדיקה: האם באמת יש שינוי?

לפי דיווח של חדשות 2, התמונה שהתגבשה מעניינת מאוד: בתקופת השר חיים כץ ניתנו 62 היתרים לעבודות בשבת בממוצע בחודש – בדיוק כמו בתקופה כשהשר הממונה על אישור העבודות היה אריה דרעי.

מהבדיקה עולה, כי אין שינוי מהותי בעבודות הרכבת בשבת.

וזו התמונה המלאה: כשהאחריות הייתה בתקופת השר משה כחלון – היו 57 עבודות, כשראש הממשלה בנימין נתניהו החזיק בתיק – היו 40 עבודות. אצל שר הכלכלה נפתלי בנט – 44, ואילו אצל השר אריה דרעי היו כמו בתקופת השר כץ –  62 היתרי עבודות.

גם בגזרת העובדים אין הבדל משמעותי: תחת אחריות השר חיים כץ אישרו ל-1,134 עובדים בממוצע בחודש, לעבוד ברכבת בשבת.

אצל משה כחלון הממוצע עמד על כ-1,457 עובדים, אצל בנימין נתניהו 1,030, אצל נפתלי בנט 700 עובדים בחודש בממוצע, ואצל אריה דרעי – 1,213 עובדים. הרבה יותר מאשר בתקופה הנוכחית שעוררה את הזעם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות