הקואליציה הבאה: לפיד עוקף את ביבי, אבי גבאי מתרסק

סקר חדש שנערך עבור 'מקור ראשון' מוכיח כי עדיין בנימין נתניהו מרכיב את הממשלה הבאה • ממצא נוסף מעניין: יש עתיד מקבלת יותר מנדטים מהליכוד, הגם שזה לא מסייע לה להרכיב ממשלה • המחנה הציוני בראשות אבי גבאי צונח למחצית מגודלו העכשווי: 12 מנדטים בלבד
י"א טבת התשע"ח / 29.12.2017 11:18

אם נדמה היה כי הפרשיות האחרונות טלטלו וזעזעו את ממשלת נתניהו, כשהן פוגעות בדעת הקהל, סקר חדש שבוצע ע”י מכון ‘מאגר מוחות’ עבור העיתון ‘מקור ראשון’ מוכיח כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, בנימין נתניהו הוא גם ראש הממשלה הבאה.

מחד, ‘יש עתיד’ בראשות יאיר לפיד מזנקת בסקר ל-25 מנדטים, כשמפלגת הליכוד מקבלת רק 24 מנדטים. מאידך, חישוב הגושים מעלה כי עדיין בידי נתניהו הגוש הגדול יותר.

גם ‘הבית היהודי’ בראשות נפתלי בנט מתחזקת, וזוכה ל-14 מנדטים.

סיעת ‘המחנה הציוני’ זוכה בסקר ל-12 מנדטים בלבד, ‘כולנו’ בראשות משה כחלון – 11 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת – 11 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, מרץ – 7 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות שר הבטחון אביגדור ליברמן – 5 מנדטים, ש”ס עוברת את אחוז החסימה וזוכה ב-4 מנדטים.

באשר לשאלה ”מי לדעתך המתאים ביותר לתפקיד ראש ממשלת ישראל?” מתחזק יאיר לפיד, כשעדיין 24% בוחרים בנתניהו, 18% בלפיד, 17% בבוגי יעלון, רק 6% באבי גבאי, 6% בנפתלי בנט ו-3% באביגדור ליברמן.

שימו לב לאפשרויות הקואליציוניות:

אפשרות א’ – ממשלת נתניהו נוספת (שכפול הממשלה הנוכחית): 24 ליכוד, 14 הבית היהודי, 11 כולנו, 7 יהדות התורה, 5 ישראל ביתנו, 4 ש”ס

סה”כ: 65מנדטים לעומת 66 כיום, הקואליציה שומרת על כוחה: מצד אחד הבית היהודי ‘תורם’ 6 מנדטים נוספים לקואליציה החדשה, מצד שני ש”ס יורדת ב-3 מנדטים מכוחה היום, כחלון עולה ב-1 מנדט, ישראל ביתנו יורדת ב1 מנדט.

השינוי: בלי ליברמן לא תהיה קואליציה, בניגוד לקואליציה הנוכחית שתפקדה חודשים ארוכים ללא ישראל ביתנו.

ומה באשר לאפשרויות של יאיר לפיד להרכיב ממשלה?

אפשרות ב’: 25 יש עתיד, 12 המחנה הציוני, 11 הרשימה המשותפת, כולנו 11 מנדטים סה”כ: 59 מנדטים. אם תחליט ש”ס להצטרף תהיה ללפיד ממשלה, ועדיין, מדובר בממשלה שנשענת על המפלגה הערבית, אופציה לא סבירה. אופציה נוספת בלתי סבירה היא שיהדות התורה תצטרף לממשלה בראשות לפיד.

ממצאי הסקר מצביעים על צניחה דרסטית בכוחה של מפלגת ‘המחנה הציוני’ בראשות אבי גבאי שמקבלת רק מחצית מהקולות שיש בידה כיום.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שימשיך לאכול חזיר במיסעדת מי ומי
    29/12/2017 21:13
    יואל
  1. הוא הכי צבוע שיש יאיר לפיד אתה שחקן .רק נפטלי בנט

  2. ממשלת חילונים ליברלית
    31/12/2017 19:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לפיד, גבאי, כחלון ונתניהו (או סער) יכולה להיות ממשלה שתציל את המדינה הזאת. הם לא עד כדי כך רחוקים בתפיסות עולם שלהם, במיוחד עם הקטע של גבאי של להפסיק להיות שמאל