ארגנטינה : בית המשפט קבע כי התובע היהודי נרצח

שופט בבית המשפט בארגנטינה קבע כי "מותו של ניסמן לא היה יכול להיות התאבדות". זו הפעם הראשונה שבית משפט מתייחס למקרה כרצח , ניסמן נמצא מת יום לפני שהעיד מול הקונגרס על כך שהנשיאה הקודמת, כריסטינה קירשנר, הסתירה את מעורבותה של איראן בפיגוע במרכז הקהילתי היהודי בשנת 1994 .
נחמן גור
ט' טבת התשע"ח / 27.12.2017 05:02

התובע היהודי-ארגנטינאי אלברטו ניסמן נרצח ולא שם קץ לחייו – כך פסק הלילה (רביעי) שופט בבית משפט פדרלי בארגנטינה. בפסק דין קבע השופט כי יש הוכחות מספקות כדי להסיק כי ניסמן לא התאבד בירי אלא אדם אחר ירה בו , “מותו של ניסמן לא היה יכול להיות התאבדות”, כתב השופט בפסק הדין. זו הפעם הראשונה שבה בית משפט מתייחס למקרה כרצח.

השופט האשים בפסיקתו עובד לשעבר של ניסמן, דייגו לגומרסינו, בסיוע לרצח. לגומרסינו הודה שהשאיל לניסמן את האקדח שהביא למותו יום לפני שניסמן נמצא מת, אך טען שהוא ביקש את האקדח לצרכי הגנה עצמית.

ניסמן נמצא מת יום לפני שהעיד מול הקונגרס על כך שהנשיאה הקודמת, כריסטינה קירשנר, הסתירה את מעורבותה של איראן בפיגוע במרכז הקהילתי היהודי בשנת 1994 , בתחילת החודש הגיש שופט פדרלי כתב אישום נגד קירשנר והוציא נגדה צו מעצר בגין ניסיון לטייח את תפקידה של איראן בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות