הממשלה אישרה: אריה דרעי יוכל למנוע פתיחה של מרכולים בשבת

הממשלה אישרה הבוקר את 'חוק המרכולים' שיזם שר הפנים, אשר יגביל את יכולתן של עיריות לאשר פתיחת עסקים בשבת • שרי מפלגת 'ישראל ביתנו' התנגדו: "מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני " • יואב גלנט נמנע • יאיר לפיד: "עוד חוק מעליב של כפייה דתית"
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 12:27

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את ‘חוק המרכולים’ שיזם שר הפנים אריה דרעי, אשר יגביל את יכולתן של עיריות לאשר פתיחת עסקים בשבת, באמצעות חוקי עזר עירוניים.

החוק אושר בממשלה, ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים, למרות התנגדות שרי מפלגת ‘ישראל ביתנו”.

שר השיכון יואב גלנט נמנע בהצבעה.

החוק אושר בהליך חקיקה מזורז ויעבור עכשיו לוועדת שרים לחקיקה מבלי שתינתן האפשרות להגיש עליו ערר מתוך הממשלה.

השרה סופיה לנדבר הגיבה: “לא נסכים שמיעוט קטן ישלוט לנו על החיים”. ויו”ר סיעת ישראל ביתנו, רוברט אילטוב הגיב: “מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת ‘ישראל ביתנו’ תתנגד לחוק אם יעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה”.

אריה דרעי אמר בדיון: “אנחנו רוצים לשמור על הסטטוס קוו בכל רחבי הארץ ולמנוע את הפיכת השבת ליום המסחר הלאומי. השבת קדושה לנו יותר, אבל אנחנו לא יכולים לסגור את המרכולים בתל אביב. אנחנו רק רוצים שמה שהיה הוא שיהיה, ושבעקבות פסיקת בג”ץ בעניין המרכולים בתל אביב, לא ייפתחו כעת מרכולים בשבת ברחבי הארץ ויתקיים מסחר כמו בפריז, ניו יורק או לונדון”.

ח”כ יאיר לפיד אמר: “‏חוק המרכולים עבר. עוד חוק מעליב של כפייה דתית בחסות הדיל הפוליטי של נתניהו עם החרדים. שוב מייצרים פילוג במקום דיון אמיתי על השבת הישראלית, נאבק בחוק בכל הכוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות