המשבר חוזר? ישראל ביתנו דורשת שלא להעלות את ‘חוק המרכולים’

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, שלח אחר הצהריים מכתב ליו"ר הקואליציה, בו הובעה התנגדות הסיעה לחוק המרכולים • "במידה והצעת החוק תעלה להצבעה, חברי סיעת ישראל ביתנו יצביעו נגד"
אריה ריבקינד
י"א כסלו התשע"ח / 29.11.2017 18:09

סיעת ישראל ביתנו תתנגד ל’חוק המרכולים’ שמקדם שר הפנים אריה דרעי והודיעה כי תצביע נגד הצעת החוק – אם וכאשר תעלה להצבעה במליאת הכנסת.  כך עולה ממכתב ששיגר יו”ר הסיעה, ח”כ רוברט אילטוב, אחר הצהריים (רביעי) ליו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן.

“הריני להודיעך כי סיעת ישראל ביתנו מתנגדת להצעת חוק המרכולים ודורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת. במידה והצעת החוק תעלה להצבעה, חברי סיעת ישראל ביתנו יצביעו נגד הצעת החוק ושרת העלייה והקליטה, ח”כ סופה לנדוור, תצא מהמליאה בזמן ההצבעה”, כתב אילטוב לביטן.

ההתנגדות של ישראל ביתנו לחוק מגיעה לאחר שנראה כי הסתיים המשבר הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, כאשר בתום פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות – דרעי, ליצמן וגפני – הגיעו הצדדים לפשרה שתפתור את משבר עבודות הרכבת בשבת וחוק המרכולים.

על פי הסיכום בין הצדדים, יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ, בעוד המרכולים בתל אביב לא ייסגרו בשבת. לפי החוק דרעי יוכל לפסול חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שני אמר השר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו על חוק המרכולים: “מודה ומתוודה, אני הולך למרכולים בשבת. נעשה הכל שהחוק הזה לא יעבור בנוסח המקורי כפי שהוצע על ידי משרד הפנים. לנו יש את כל האמצעים להתמודד עם זה. אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה.

“את כל נושא חוקי העזר ופתיחת או סגירת מרכולים בהתאם להרכב האוכלוסיה בכל מקום ומקום, צריך להשאיר לשלטון המקומי ולא להתערב מלמעלה ולהכתיב את המהלכים האלה”.

עם זאת, ליברמן הבהיר: “אני חושב שברור לכולם שזה לא הזמן לבחירות. אני מקווה שנוכל להמשיך לפעול ולתפקד עד תום הקדנציה ב-7.11.19”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות