אריה דרעי: “חכם שלום אמר לי לשמור על הקואליציה מכל משמר”

יו"ר ש"ס התייחס להסכם הפשרה במשבר השבת והבהיר: "שאף אחד לא יטיף לנו מוסר. לנו יש את הרבנים שלנו, את מועצת החכמים שלנו. אין לי ביקורת על אף אחד, כל אחד שיפעל לפי רבותיו" • "נשיא המועצת אמר לי גם הבוקר: זאת הקואליציה הטובה ביותר שיכולה להיות לציבור החרדי"
אריה ריבקינד
ט' כסלו התשע"ח / 27.11.2017 16:55

שר הפנים ויו”ר ש”ס אריה דרעי התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ש”ס בכנסת למשבר השבת שאמש בא לסיומו.

“אנחנו כפופים למועצת החכמים ויש לי שיחות עם נשיא המועצת על בסיס יום-יומי.  שאף אחד לא יטיף לנו מוסר. לנו יש את הרבנים שלנו, את מועצת החכמים שלנו. אין לי ביקורת על אף אחד, כל אחד שיפעל לפי רבותיו, גם אנחנו פועלים לפי רבותינו”.

“נשיא המועצת אמר לי גם הבוקר בצורה ברורה: זאת הקואליציה הטובה ביותר שיכולה להיות לציבור החרדי והדתי, על כל גווניו.  חכם שלום אמר לי שצריך לשמור על הקואליציה הנוכחית מכל משמר, לעשות הכל שהקואליציה תחזיק ותמשיך עד סוף ימיה”.

דרעי הדגיש: “אם לא הקואליציה הזאת היינו נאבקים על תחבורה שנוסעת בשבת ולא על פסי רכבת, הקואליציה הזאת משמרת את הסטטוס קוו”.

הוא הוסיף: “חוק המרכולים בא רק לתקן מה שבג”צ קלקל, יש לי ביקורת על הקואליציה שמחויבת לסטטוס קוו, אבל יש לנו מועצת שמחליטה לנו. אנחנו חודשים ארוכים לא ביקשנו שום דבר חדש, פועלים על פי ההסכם הקואליציוני עם כל מרכיבי הקואליציה”, אמר דרעי. “רק מנסים לתקן פרצות ופסקים של בג״צ. כבר שבוע הבא הכנסת תחוקק את שני החוקים החשובים עליהם הסכמנו”.

עם זאת, הוא גילה כי יש לו ביקורת רבה על אופן ההתנהלות של הקואליציה בחודשים האחרונים, בעיקר בנושא השבת. “יכולנו לחסוך הרבה בעיות, חבל שהגענו לזה”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחוז החסימה זה ה"דעת תורה"
    27/11/2017 20:06
    שמחה ד
  1. ה”דעת תורה” בשס זה אחוז החסימה והוא החליט שמסוכן לשס בחירות כרגע

  2. משוגע??
    27/11/2017 20:26
    אורן
  3. אפילו הבית היהודי לא היו חולמים לומר שהקואליציה יותר חשובה מהשבת ועוד לבזות את חכם שלום כאילו הוא לייט כזה???

  4. בושה ל" "
    27/11/2017 21:34
    ניסים
  5. אין בר בי רב דחד יומא שיתיר מרכולים בת”א או כדורגל בשבת. וודאי לא חכם שלום והמועצת

  6. תגובת אריה דרעי
    28/11/2017 11:26
    ישראל
  7. אריה דרעי מכתיב לרב שלום כהן שעליו לשמור הקואליציה יותר משמירת השבת