“חסד ורחמים”: הרמטכ”ל קיצר את עונשו של אזריה רק ב-4 חודשים

הרמטכ"ל החליט לקצר בארבעה חודשים את עונש המאסר שנגזר על אלאור - ומאסרו יימשך 14 חודשים ולא 18 • "התנהגותך היתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל"
חיים טוויל
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 14:33

הרמטכ”ל גדי איזנקוט שיגר היום (רביעי) מכתב בו הוא מודיע כי החליט להמתיק את עונשו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בעיר חברון בחודש מרץ, לפני שנה וחצי.

על אזריה נגזר עונש של 18 חודשי מאסר בפועל. כעת החליט הרמטכ”ל לקצר את עונשו ב-4 חודשים.

בעקבות כך, אזריה ישתחרר מהכלא לאחר שיירצה 14 חודשי מאסר.

אל”מ דניאל הגרי, עוזרו של איזנקוט, שלח מכתב לאזריה, בו כתב: ”בראיית הרמטכ”ל התנהגותך היתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה”ל.

“כמו כן עמדה לנגד עיניו של הרמטכ”ל העובדה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל שלא הבעת חרטה עליו. על פי סמכות הרמטכ”ל כאשר שקל את הבקשה להקלה בעונש מצא הרמטכ”ל לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים. שיקולים המביאים בחשבון את עברך כחייל לוחם בזירה המבצעית”.

הגרי ציין כי בהתחשב בשיקולים אלה קבע הרמטכ”ל שיש מקום להקל בעונש – ”והחליט לקצר ארבעה חודשים מעונש המאסר שהוטל עליך, ולהעמידו על ארבעה עשר חודשי מאסר בפועל.

”כאמור אין בכך כדי להקהות את המסר החשוב שבא לידי ביטוי לאורך כל הדרך, בעמדה הפיקודית ובפסקי הדין שדנו בפסול החמור שבמעשיך”.

אלאור אזריה נכנס בתחילת החודש שעבר לכלא 4 שבמחנה צריפין, שם הוא מרצה את תקופת המאסר שנגזרה עליו על ידי בית הדין הצבאי, לאחר שהורשע פה אחד בשתי ערכאות שונות.

אזריה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות