הלוחם שחיסל את המחבל: “יריתי בו שלושה כדורים והוא נפל” • צפו

חקירת פיגוע הירי בהר אדר: "מנעו בגופם את כניסת המחבל לשטח היישוב, שבאותה עת היה שוקק חיים עם ילדים" • הלווית סמ"ר סולומון גברייה הי"ד ב- 17:00 בחלקה הצבאית בבאר יעקב • הלווית המאבטח אור אריש הי"ד בשעה 16:30 בהר המנוחות • בוידאו: זירת הפיגוע ושיחזור ראשוני
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 12:33

כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת פיגוע הירי שאירע הבוקר (שלישי) ביישוב הר אדר, בו נרצחו לוחם משמר הגבול ושני מאבטחים ונפצע רכז הבטחון של היישוב.

כוחות צה״ל ומג״ב פשטו על בית המחבל וממשיכים לכתר את מרחב הכפר שממנו יצא.

מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי בשעה 07:14 הגיע המחבל אל עמדת הבידוק בשער האחורי של הישוב הר אדר, במטרה להיכנס לתוך שטחי היישוב.

עם כניסתו למעבר הבידוק, עת עמד בשטח הפלסטיני, עורר המחבל את חשדם של הלוחמים והמאבטחים, אשר הורו לו לעצור. בשלב זה פתח המחבל את חולצתו, שלף אקדח שהיה ברשותו, וירה מטווח קצר לעבר המאבטחים והלוחמים.

לוחמת, לוחם מג”ב ורכז הביטחון של הר אדר ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו.

מותם של לוחם מג”ב ושני המאבטחים נקבע במקום ומהזירה פונה על ידי מד”א במצב בינוני-קשה רכז הביטחון של הישוב.

רפ”ק משה דבוש שפיקד על האירוע בדקות הראשונות, סיפר: “לוחמי משמר הגבול והמאבטחים שפעלו באותה העת במשימת בידוק והכנסת הפועלים ליישוב מנעו בגופם את כניסתו של המחבל לשטח היישוב, שבאותה העת היה שוקק חיים עת הילדים יוצאים לבתי הספר והגנים ובכך מנעו אסון גדול”.

לוחם משמר הגבול רב-סמל נ’ אשר חיסל את המחבל שחזר את רגעי העימות הדרמטיים בשער הכניסה לישוב: “פתחתי את הדלת של הרכב ויצאתי, טענתי ויריתי בו שלושה כדורים והוא נפל”.

כוחות צה"ל, בית סוריכ

כוחות צה”ל בכפר של המחבל. צילום: דובר צהל

במרכז הרפואי הדסה הסתיים הניתוח של רכז הביטחון פצוע הפיגוע בהר אדר,  ומצבו מוגדר כעת בינוני.

פרופ׳ אלון פיקרסקי – מנהל המחלקה לכירורגי בהדסה, ומי שניתח את הפצוע יחד עם צוות אורתופדים: ״הניתוח עבר בשלום. הפצוע בן ה-33 נפגע מקליע בכתף ומקליע במותנו. הכדור פגע בטחול ובסרעפת ולאחר שטיפלנו באיברים הללו, צוות אורתופדים הוציא את הקליעים. הוא יציב לחלוטין, נושם בכוחות עצמו ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה. בהחלט היה לו מזל גדול”.

המחבל , נמר מחמוד אחמד גמל, תושב בית סוריכ כבן 37, אב לארבעה, היה בעל היתר עבודה בישוב. מחקירה ראשונית של כוחות הבטחון עולה כי המחבל בעל עבר של בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות ובכלל זה רקע של אלימות במשפחה.

עוד עולה מהחקירה, כי אשתו של המחבל ברחה לפני מספר שבועות לירדן והותירה אותו עם ארבעת ילדיו.

כוחות צה"ל, בית סוריכ

צילום: דובר צהל

בתוך כך נערכת משטרת ישראל להלוויתו של לוחם מג”ב סמ”ר סולומון גברייה בן 20 תושב באר יעקב.  הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

גברייה הי”ד התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול.  סולומון הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

אחד משני המאבטחים שנרצחו הוא יוסף עותמאן, בן 25 תושב אבו גוש, ששירת בעבר במשמר הגבול.  המאבטח השני שנרצח הוא אור אריש הי”ד, בן 25, תושב הר אדר. אריש עבד בחברת האבטחה שפעלה בהר אדר.

הלוויתו תתקיים בהר המנוחות בגבעת שאול. ההספדים יתקיימו בחלקת הקבר לעדת הפרסים. התכנסות ברחבה הגדולה בהר המנוחות – בשעה 16:30 ומשם להלוויה בחלקה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ת נ צ ב ה
    26/09/2017 12:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מדינת ישראל אשמה בפיגוע הזה.. בגלל שהם נותנים מכות רצח לחרדים בהפגנות, אז השם ית’ שמו נוקם בהם. הכל מהשמים הנקמה בכלל לא בידינו. רק להקב”ה מותר לנקום דמם של חרדים, ולא לבני אדם. הכל פה מדה נגד מדה מהשמים.

  2. תוצאת הוראות הפתיחה באש ההזויות !!! -
    26/09/2017 14:52
    יינגלע
  3. מול חשוד אסור לטעון נשק עד שהוא שולף את נישקו !! פושעים !!!