שופטי בג”ץ: “הממשלה מוכנה לבטל ההקפאה ולחזור ל’מתווה הכותל’?”

השופטים תקפו בדיון בבג"ץ את הקפאת מתווה הכותל • השופט חנן מלצר:: "אם המדינה תחליט שלא לחזור למתווה, האם אנחנו נוכל לכפות אותו?" • הנשיאה מרים נאור הורתה למדינה לנמק מדוע לא תיישם את המתווה: "הליך ההקפאה מעורר שאלות. מה קרה פה?"
חיים טוויל
ט' אלול התשע"ז / 31.08.2017 12:02

שופטי בג”ץ, הנשיאה מרים נאור והשופטים חנן מלצר ויורם דנציגר, קיימו הבוקר (חמישי) דיון בעתירות שהגישו הרפורמים, הקונסרבטיבים וארגון ‘נשות הכותל’  נגד החלטת הממשלה מלפני כחודשיים על הקפאת ‘מתווה הכותל’.

השופטים שאלו את העותרים בפתח הדיון האם יהיו מוכנים לחזור למתווה הפשרה שאושר בממשלה במידה שהממשלה תסכים לו. השאלה הוצגה לאחר שהעותרים הציגו עמדה שהוגשה לאחרונה לבג”ץ, לפיה אם הממשלה נסוגה ממתווה הכותל הם שבים לדרישתם המקורית – לקבל מקום ומעמד ברחבת הכותל הקיימת.

העותרים השיבו בחיוב וציינו כי אם הממשלה תחל בישומו של ‘מתווה הכותל’ הם מוכנים למשוך את עתירתם.

נשיאת העליון מרים נאור מתחה בדיון ביקורת על החלטת הממשלה להקפיא את המתוו ואמרה כי זה “מעורר שאלות”. היא הוסיפה: “אתה לא יכול לשאול את עצמך מקריאת כתבי הטענות, מה קרה פה? היה מתווה ועבדו עליו, טרחו, ואז באה הממשלה ואמרה ‘לא קיים'”.

נאור פנתה לנציג המדינה עו”ד יובל רויטמן ושאלה: “האם אין זה מן הראוי לשקול בשנית לאור אחרי כל מה שנשמע היום, את מה שכונה הקפאה? ההקפאה נעשתה תוך כדי הליך משפטי. האם הממשלה מוכנה לשקול לחזור למתווה?”

השופט חנן מלצר הוסיף: “אם המדינה תחליט שלא לחזור למתווה, האם אנחנו נוכל לכפות אותו?”

ארגון ‘בצדק’ שעתר נגד חוקיות הכותל הרפורמי הגיב על הדיון: “שניים מתוך שלושת שופטי העליון שדנו בעתירה עבדו בעבר עם התנועה הרפורמית, אולם הנשיאה נאור לא חשבה שזו סיבה מספיק טובה להחליפם בשופטים אחרים.

“אנו מאוד מקווים שעובדות אלו לא ישפיעו על החלטתם בעד הרפורמים ונגד ממשלת ישראל והרבנות הראשית לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קראות, רפורמה, חרדיות. וכוווולם בכלל תינוקות שנשבו. ועל כלל ישראל מוטל לקרבם בעבותות אהבה. וישובו לדת האמת.
    31/08/2017 17:43
    אי"ש קרליץ.