אותיות קטנות או גדולות: למה נעדר מאיר פרוש מכנס המחוז • מאחורי הקלעים

במלון 'גני ירושלים' נערך הבוקר כנס היערכות של המחוז החרדי לקראת שנת הלימודים • אלא שאתמול קיבלו מנהלים פניות: 'לא מתאים שתשתתפו' • הסיבה? מתעלמים מסגן השר • היום התברר: המחאה נכשלה • המחוז החרדי: "הייתה טעות טכנית ששמו הושמט, אבל כשהעירו - שמו התווסף"
ו' אלול התשע"ז / 28.08.2017 15:45

מנהל מוסד חינוכי חרדי היה בהלם כשקיבל אתמול פניה מוזרה. ‘לא מתאים שמנהלים יגיעו לכנס היערכות לשנת הלימודים שמארגן המחוז החרדי’, נאמרו לו.

הסיבה? שמו של סגן שר החינוך מאיר פרוש הופיע בצורה לא מכובדת על ההזמנה, רק באותיות הקטנות. קיימת התעלמות מוחלטת ממנו, נטען.

בירור קצר שערך העלה, כי עוד כמה מחבריו המנהלים זכו לקבל פניה דומה. המתקשר הזדהה כמי שנמנה על סביבת סגן השר.

נקדים ונאמר: בלשכת סגן השר מסרבים להגיב או להתייחס, אך מכחישים כי התקיימו שיחות טלפון כאלה או הודעות דומות להן.

“היה זכור לי שכן ראיתי את שמו של פרוש בהזמנה, אבל ליתר בטחון הלכתי לבדוק”, מספר המנהל.

“וזה מה שמצאתי כתוב: ‘הזמנה לכנס היערכות לפתיחת שנה”ל התשע”ח, בהשתתפות שר החינוך מר נפתלי בנט מנכ”ל משרד החינוך מר שמואל אבואב’ – באותיות הבולטות, שם, אכן, לא הוזכר סגן השר החרדי. המיקום: ‘מלון ‘גני ירושלים’ רח’ זאב וילנאי 4 ירושלים’, המועד: ‘יום שני ו’ באלול תשע”ז 28/8/2017”.

אלא שעיון בתוכניה המפורטת מעלה, כי אחרי דברי הפתיחה והברכה של איציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, שיח סביב שולחנות עגולים, הפסקה, סיפור מעורר השראה של הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר ויו”ר מועצת יד ושם – מופיעים “דבר שר החינוך מר נפתלי בנט, דברי ברכה סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ודבר מנכ”ל משרד החינוך מר שמואל אבואב”.

והייתה גם “ארוחת צהרים בשרית כשרה למהדרין”.

“אז איפה כאן הבעיה?” תהה המנהל שמעבר לקו הטלפון.

הזמנה, המחוז החרדי

הבוקר (שני) התכנסו מנהלים באולם “שהיה מפוצץ מקיר לקיר”. שום היענות לקריאת המחאה לא נרשמה. יתירה מכך: באירוע השתתפו מנכ”ל רשת הגנים של אגו”י, מנכ”ל רשת מעיין החינוך של ש”ס, ומנכ”ל החינוך העצמאי.

בירור בקרב יודעי דבר מעלה, כי שמו של סגן השר הושמט מהכיתוב הבולט, “בהחלט שלא בכוונה”, ו”מאיר פרוש בחר לגרור את הדבר לפולמוס וסערה על משהו פעוט וקטנוני, לא ברור למה”.

אם אכן היו נענים המנהלים לקריאה להחרים את האירוע, יתכן שסגן השר היה מרוויח ‘נקודות’. אך משבחרו להתעלם מהקריאה שהופנתה לעברם, “הוא יצא קטנוני”, אומר אחד המנהלים.

גורם המעורה במה שהתרחש מאחורי הקלעים של האירוע אומר: “בסביבת פרוש ניסו לומר שמי שאשם בהדרתו הם אנשי המחוז החרדי, ושההזמנה לא יצאה מלשכת השר. זה ממש לא נכון. מי שקבע את מועד האירוע וגם ביצע הגהות על ההזמנה היו לשכת השר והמנכ”ל”.

הגורם  מודה, כי “השמטת שמו של פרוש מהאיזור הבולט, לא נעשתה בכוונה. בהחלט לא”.

המחוז החרדי

במחוז החרדי מגיבים ומסבירים: “הייתה טעות טכנית בהתחלה כששמו הושמט, אבל ברגע שהעירו על הטעות שמו התווסף. מנהל המחוז מיצר על הטעות ואף דיבר על כך בפתח דבריו היום באירוע”.

האם האירוע הנקודתי מעיד על מערך יחסים קלוקל עם השר נפתלי בנט? לכאורה, לא.

פרוש עצמו טוען בראיונות השונים כי יש שיתוף פעולה פורה עם שר החינוך, וכי הוא שר טוב עבור הציבור החרדי, בגדול.

אז למה, אם כן, נעשתה פנייה למנהלים שלא להגיע לאירוע, פעולה שעלולה לחבל בהרמוניה של לשכת סגן השר מול לשכת השר? כאמור, מלשכת השר בחרו שלא להגיב, אך הכחישו באופן גורף כי בוצעו טלפונים שכאלו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש וילדיו הם הפוליטקאים הכי שנואים בציבור החרדי ובפרט החסידי.
    28/08/2017 18:39
    מישהו
  1. תצאו לרחוב ותשאלו מה האנשים עוברים עליו, יגידו לכם מילה אחת: איכס…

  2. פרוש באמת לא רלוונטי. התפוקה שלו כסגן נמוכה ביותר
    29/08/2017 23:19
    ששי
  3. פקוש אכן לא מעורב ולא עושה שום דבר משמכותי בתפקידו. מכל החלקים הרבים שיש במשרד החינוך הוא בסה מעין לשכה לפניות ותלונות על קשיים ברישוי. גם בזה אין לו שום השפעה כי הקקיטריוהים לא ניתנים להתגמשות ואותם הרי הוא לא ניסה לשנות.הוא גם מעולם לא דרך במשרדי המחוז החרדי ומכולם לא יצר קשר או גילה עניין במפקחים החרדים בשום היבט של העבודה שלהם. אינו שותף גם בשום נושא שקשור לחינוך עצמאי או מעיין. בקיצור גורנישט. מוזס לעומתו כשכיהן לפחות היה ידידותי וחביב והיה שותף אמנם במעט אבל שותף.וסייע בגישור. אז אם פרוש לא רלוונטי בכלום . ממש בכלום. בהחלט הגיוני שפשוט שכחו אותו. בשביל כבוד – צריך לעבוד !

  4. לחזק חינוך תורה וגמרא
    30/08/2017 00:11
    יעקב
  5. יש לשפר את כל שיעורי התורה בבתי הספר חובה שכולם ידעו בצורה עמוקה