כך מנסים ארגוני ‘הקרן החדשה’ לפגוע בפעולות הקירוב של חב”ד
בדו”ח שפרסם לאחרונה ארגון ‘חותם’ – ופורסם בחרדים 10 – נחשפו תקציבי הענק שמשקיעה ‘הקרן החדשה לישראל’ לשינוי פני החברה החרדית בישראל.
בימים אלו, מוציא הארגון דו”ח המשך, בו סקירה על פעילותה של הקרן כנגד מטרה חדשה: תנועת חב”ד. במסמך שמפרסם הארגון מוצגת סקירה תמציתית של הפעילות המכוונת כנגד תנועת החסידות חב”ד.
לפי הדו”ח, טקטיקות הפעולה כנגד חב”ד ברחבי הארץ חושפות שיטה של ‘זרועות תמנון’ הפוגעת במפעלות הקירוב והחסד של התנועה, הפועלת בכל רחבי העולם היהודי.
את הרוח הנושבת בחלק מהערים ניתן לראות בהתבטאותו של מנכ”ל תנועת “ישראל חופשית”, מיקי גיצין, בדבר “הורים מודאגים שמציפים פניות ושידול של נציגי חב”ד לילדיהם ללא הסכמה.. פרקטיקות ההחזרה בתשובה והמסיונריות של התנועה חצו כמה גבולות”.
בעקבות מאבק של ‘גבעתיים חופשית’, סניף של תנועת ‘ישראל חופשית’ בגבעתיים, נסגר דוכן חב”ד בקניון בעיר. בנוסף, ערכה תנועת ‘ישראל חופשית’ סקר שמטרתו למנוע כניסה של חסידי חב”ד לבסיסי צה”ל.
עוד התבטאות כנגד התנועה ניתן למצוא בדבריה של ח”כ רחל עזריה, בזמן שכיהנה בחברת מועצת העיר ירושלים, כאשר התבטאה כנגד הפעלת קייטנה נפרדת של חב”ד, במילים: “איפה שאנחנו לא נהיה – חב”ד תיכנס למלא את החלל”. רחל עזריה כיהנה כמנהלת ‘מבוי סתום’ וכן כבכירה ב’מגמה ירוקה’, שניהם מארגוני הקרן.
גם ‘הפורום החילוני’ לא נשאר מאחור, ופרסם רשימת ארגונים ‘בעלי אופי דתי’ לפי דבריו, “המעבירים תוכניות חינוכיות ברשות משרד החינוך” – בה מוצגת תנועת חב”ד בין הארגונים שנכללו ברשימה.
בשכונת רמת אביב התקיימו בסיוע הקרן הפגנות נגד פתיחת מוסדות חרדיים בשכונה ונגד הצבת דוכני תפילין.
המאבק נגד חב”ד פורסם באתרים ובעמותות הנתמכות על ידי הקרן, שם גם פורסם מאמרה של תמר זנדברג, בו כתבה בין השאר: “אין דבר וחצי דבר בין היהדות הסובלנית והלא-מיסיונרית על פי טבעה ובין היהדות המשיחית והלאומנית שמקדמת תנועת חב”ד”.
גם בתקשורת ניתן לראות פעילות ממוקדת כנגד חב”ד, כמו כתבה מכפישה בערוץ 2, שם הוצגה התנועה כגוף שמשתלט על גן ילדים בירושלים.
עוד ארגונים הפועלים כנגד חב”ד הן עמותת ‘חדו”ש’, שהתנגדה להכרה בפעילי חב”ד והכפישה את התנועה, וכן הפיצה בקרב הח”כים מנשר הדורש להפסיק את התמיכה בתנועה.
בין הארגונים נמצא גם ‘המרכז הרפורמי לדת ומדינה’, הנתמך על ידי הקרן, שדרש שלא להקצות דוכן חב”ד בטרמינל בנתב”ג, וכן ‘התנועה הקונסרבטיבית’ שהכפישה את חב”ד במאמרו של מזכ”ל התנועה ויצאה כנגד ההכרה בשליחים כמי שעושים שירות לאומי.
מענקי ‘הקרן החדשה’ לאותם ארגונים נמדדים במעל ל-5 מיליון דולר – כפי שנחשף בדו”ח של ארגון חותם.
מארגון חות”ם נמסר: “תנועת חב”ד פעילה מזה שנים בהפצת יהדות וקירוב לתורה. כשמדובר בתנועה שפורצת ומשפיעה החוצה – כנראה שם כואב לקרן עוד יותר”.
-
ממש ערב רב..מזעזע שיש כאלו שמתנגדים להנחת תפילין……זה יכול להיות רק אירגוני הערב רב ..בסד תבוא גאולת ישראל וניגאל כולנו מזוועות כאלו ! אמן.
-
כחבדניק אני יכול להבטיח להם שאין להם שום סיכוי נגד הרבי מליובאוויטש וחסידיו. גם אם יסגרו לי את הדוכן תפילין ר”ל נלך כולם נעבור בניין בניין וננקוש דלת דלת. נעבור באוטובוסים ורכבות ובכל מקום אפשרי ונזכה יהודים להתקרב למסורתם וזהותם היהדות בקיום ושמירת המצוות בהידור!! לחיים לחיים חסידים!!
-
חילונים לא מתנגדים להנחת תפילין. הם מתנגדים לעובדה שיש אנשים (דתיים לרב) שחושבים שאלוהים נתן להם את התורה אישית מהר סיני. האם החילוני מגיע לישוב הדתי וכופה אכילת לא כשר? שואל “צדיק, תרצה לשמוע 5 דקות על אבולציה?”. לא. רק חבדניקים עושים את זה. בעיה נוספת בפעילות חב”ד שהיא ללא השגחה של ההורים, כי הם בטוחים שהחינוך שלהם מתאים לכולם כי כולם יהודים, וזו טעות.
כשחבדינקים מחלקים באשדוד סוכריות לילדים קטנים בתמורה לכך שיצטטו פסוקים מהתנך, זה ביזוי התורה. כשכל מטר יש דוכן להנחת תפילין וכולם מציקים לך עם השטויות שלהם, זה ממאיס את היהדות אם כמה שקשה לדמיין זאת.
כשחבד ממנים שלטי חוצות ופרסומות נגד “חילול שבת” מהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, דבר שיקר ללב המון סטודנטים ואוכלוסיות מוחלשות אחרות, ששבת עבורה היא סבל טהור בשל כך, חב”ד לא מרוויחה מכך שום דבר. לראייה היא לא מפרסמת את הקשרים האלה בציבור הררחב.
ממליץ לאנשים עם שכל בחב”ד להתחיל לנסות להבין את הלך מחשבתו של החילוני והמסורתי כדי באמת לקרב לדת, ולא להמאיס אותה. הצפה של הרחובות בדוכנים, בחפירות, בגניבת דעת של ילדים, חתירה נגד הורים, סממנים בוהקים של דת במרחב הציבורי הפרטי נהיים בעוכרי מקרבי הלבבות.
לאחר מונופול הכשרות, אי שיוויון נשים בבתי דין הרבניים, עינויי דין של נשים עגונות, עינויי דין בגירושים, עינויי דין בנישואים, עינויי דין בבריתי מילה (לשחורים כמובן), הסכמים קוליאציונים וחדירה למרחב הפרטי החילוני, אי אפשר לא להגיע למסקנה שאסור לערבב דת ומדינה.