‘חנק והכה בלבנת בטון’: אישום נגד הפלסטיני שהודה ברצח חלימי

לפי האישום, מוחמד חארוף משכם החליט להרוג את מיכל חלימי הי"ד שבועיים לאחר שהצעירה, שהייתה נשואה לישראלי מהיישוב אדם, הודיעה לו כי היא בהיריון • נפגש עמה בחולון, חנק אותה, וידא את הריגתה והסתיר את הגופה בחולות • לפי האישום: הרקע פלילי. אמה של חלימי: "שקר וכזב"
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ז / 06.08.2017 10:24

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד מוחמד ח’ארוף, תושב שכם בן 29, בגין רצח מיכל חלימי הי”ד, בת 29, תושבת היישוב אדם-גבע בנימין.

ח’ארוף נאשם גם בגניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב, כניסה לישראל שלא כחוק וניסיון הונאה בכרטיס חיוב.

למרות שהרוצח טען כי ביצע את המעשה על רקע לאומני, במשטרה מבהירים כי הממצאים שנאספו מצביעים על כך כי הרצח בוצע על רקע פלילי.

כתב האישום כולל נאשם נוסף, את’יר לויסי בן 20 מטול כרם, המואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק ומסחר ברכב גנוב.

בכתב האישום נטען כי בחודש מאי השנה הודיעה חלימי לח’ארוף כי הינה בהריון. לאחר חילופי דברים בין ח’ארוף לחלימי, החליט ח’ארוף לרצוח את חלימי ולגנוב את רכבה.

בסוף חודש מאי עבד ח’ארוף בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת, סמוך לפארק המים ‘ימית 2000’ בחולון.

חלימי הגיעה ברכב לפארק על מנת לפגוש את ח’ארוף. במסגרת תוכניתו, ח’ארוף פגש בחלימי מחוץ לרכב ובתואנת כזב, הוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק. בהמשך ח’ארוף גרם בכוונה תחילה למותה של חלימי על ידי כך שחנק אותה במשך כ-15 דקות, עד אשר הבחין כי חלימי הכחילה וקצף לבן יצא מפיה. לאחר מכן הרים שתי לבנות בטון והשליך אותן בחוזקה על ראשה וגופה של המנוחה.

לאחר שוידא את מותה, כיסה ח’ארוף את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את הרכב ואת כרטיס האשראי שהיה ברשות המנוחה – ונמלט מהמקום עם הרכב, מחולון לטייבה.

בהמשך קשר ח’ארוף קשר עם לויסי, לפיו האחרון ימכור עבורו את הרכב הגנוב בשטחי הרשות הפלשתינית. לויסי מכר את הרכב הגנוב בטול כרם תמורת סכום של 2,700 ש”ח, מתוכם העביר לח’ארוף סכום של 2,500 ש”ח. בהמשך ניסה ח’ארוף למשוך כספים במרמה פעמיים מחשבון הבנק של חלימי, באמצעות כרטיס האשראי הגנוב – ללא הצלחה.

חלימי

מיכל חילימי, הי”ד. דוברות המשטרה

בין משפחתה של חלימי לרשויות החוק התגלע ויכוח מר על הקרקע לרצח.  כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט מייחס לאירוע פשע פלילי וקושר אותו למערכת יחסים אלימה בין השניים. משפחתה ובעלה טוענים, כי חלימי נפלה קורבן להונאה של פלסטיני שביקש לפגוע בישראלית על רקע לאומני.

בעלה של מיכל חלימי הי”ד, חובש כיפה, טען כי ח’ארוף רצח אותה ממניע לאומני. “אני אהרון חלימי, בעלה של מיכל חלימי אשתי שנרצחה ב-28 במאי”, אמר אהרון בסרטון שהפיץ. ”משטרת ישראל מסרה גרסה ואנחנו מתנגדים ופוסלים את כל גרסת משטרת ישראל”.

הבעל הבהיר: ”נשב שבעה ואחר כך נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד משטרת ישראל. האמת והצדק יצאו לאור”.

גיטה זילברמן, אמה של חלימי, הגיבה בזעם לפרסום כתב האישום נגד החשוד ברצח בתה וטענה שכתב האישום מוצג באופן הזה, כדי שהרוצח לא יוכר כמחבל ויקבל כספים מהרשות הפלסטינית.

“הכל שקר וכזב. מדינת ישראל לא רוצה שהרוצח של מיכל יוכר כרוצח על רקע לאומני ושמשפחתו תקבל תקציבים וסיוע מהרשות הפלסטינית”, אמרה. “בסיום ימי השבעה נתייחס לכך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טלי
    06/08/2017 11:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לצערי יש לי רק מילה אחת לומר – מטומטמת

  2. מצחיק
    06/08/2017 12:24
    אליהו
  3. האמת לדעתי הערבי מחבל עים דם על הידים רצח את הבחורה על רקע לאומני יתכן שגם הרצח בוצע על רקע אהבה צריך ענישה של החוק למחבל רצוי 45 שנות כלא ללא אור מחבל תמיד מחבל