בצה”ל שוקלים: לתת צל”ש ללוחם ע’ מ’עוקץ’ שירה במחבל בחלמיש

בעקבות תפקודו של ע', לוחם יחידת 'עוקץ' שניטרל את המחבל ועצר את הטבח בבבית משפחת סלומון בחלמיש - צפויים מפקדיו מהיחידה להמליץ עליו לוועדת הצל"שים המטכ"לית.
חיים טוויל
ד' אב התשע"ז / 27.07.2017 10:23

בעקבות תפקודו של סמ”ר ע’, לוחם עוקץ שניטרל את המחבל ועצר את הפיגוע בנווהצוף-חלמיש בליל שבת האחרון, צפויים מפקדיו להמליץ עליו לוועדת הצל”שים המטכ”לית. כך דווח הבוקר (חמישי) ב’ידיעות אחרונות’.

סמ”ר ע’, בן 22, שהיה בחופשת שבת בזמן הפיגוע, מתגורר בבית שכן לבית משפחת סלומון בחלמיש.

כשבביתו שמעו את הצעקות של בני המשפחה שהותקפו על ידי המחבל, הוא הבין מיד במה מדובר – זינק לעבר הבית, וכשזיהה את המחבל ירה מבעד לחלון כדור אחד שנטרל אותו.

המחבל נפצע והטבח הופסק.

על פי התחקיר, ע’ לא הסתפק בכך, נכנס אל תוך הבית באקדח שלוף, חתר למגע עם המחבל. לאחר שנוטרל החל לסרוק את הבית מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והעניק טיפול ראשוני לפצועים.

ע’ סיפר: “אתמול בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים. יצאנו החוצה לראות מה קורה, אני ואבא שלי. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור, רצתי פנימה להביא את הנשק שלי”, הוסיף. “עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן ונטרל אותו”.

על תפקודו באירוע אמר ע’: “בעיקר הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון, אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב, אנחנו משתתפים בצער של המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב ואני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי, מנעתי אירוע שיכול היה להיות הרבה יותר חמור. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע כזה: לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי, עם אחותי הקטנה”.

ללוחם האמיץ מתברר, אין זו ההיתקלות הראשונה עם הטרור הרצחני.

לפני שלוש שנים, בזמן מבצע צוק איתן, נתקל ע’ באירוע דומה: שני פלסטינים חשודים חדרו לבית משפחתו בחלמיש ונעלו בחדר את אחותו נעה וחבר שלה לאחר שתקפו אותם. ע’ נכנס לבית, הבחין ששני הפלסטינים מחפשים דבר מה במגירות במטבח, הניס אותם והזעיק עזרה.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאלאור שהרג מחבל יש משפט במקום צלש ופרס ישראל
    27/07/2017 10:38
    משה
  1. חייל פצע בימקום להרוג מקבל צלש איזינבלןף לך הביתה הרסתה את הצבא

  2. אלו שבעד להרוג מחבלים לא נותנים למחבל הזדמנות להראות שהוא מחליף טרור בשלום!
    28/07/2017 08:06
    זיוית שלום-קיץ
  3. הצלש בכדי לתמוך באמא שלו שאמרה שטוב שהמחבל ימשיך לחיות.
    היו כמה וכמה מיקרים שמחבל נוטרל , ואחר כך לא ניסה יותר לרצוח יהודים !
    תמיד מראים לנו שברוך מזרחי נרצח על ידי מחבל שנוטרל ואחר כך שוחרר , היו בס”ה לכל היותר כמה מאות יהודים שנרצחו ממחבלים שנוטרלו הוכנסו למאסר ובכל זאת חזרו לטרור .
    אבל המון תלפים מחבלים נוטרלו היו במאסר ואחרי ששוחררו בחרו בשלום ולא ניסו לעשות כלום! גם המחבל הזה רק ניסה אחר כך להרוג את אנשי מד”א אבל מה קרה? כלום! אפילו לא פצע אף אחד.
    ואלה הרוב.
    אז מה זה אומר ?
    זה אומר שמי שבאמת בעד שלום שינטרל ולא יהרוג מחבל שעכשיו הוא לא בסדר אבל כנראה שיבחר אחר כך בשלום.