קצין צה”ל סג”ם דוד גולובנציץ ז”ל נהרג מפליטת כדור בתרגיל בחברון

קצין צה"ל סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל נהרג מפליטת כדור במהלך תרגיל של אירוע טרור בחסם ג'ילבר • מפקד פיקוד המרכז מינה ועדת מומחים בראשות אל"מ לתחקור נסיבות האירוע.• גם המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה • הרמטכ"ל הכריז על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ז / 04.07.2017 23:44

אסון באזור קריית ארבע: קצין צה”ל סג”ם דוד גולובנציץ ז”ל, בן 22, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, מהיישוב אפרת נהרג הערב (שלישי) כתוצאה מפליטת כדור במהלך תרגיל בחסם ג’ילבר בחברון.

כוחות הצלה גדולים הגיעו לזירה והחלו לבצע בו פעולות החייאה, אולם לאחר זמן קצר נקבע מותו.

סג”ם דוד גולובנציץ ז”ל, בן למשפחת גולובנציץ החרדית, הועלה מדרגת סג”ם לדרגת סגן לאחר מותו.

מדובר צה”ל נמסר: “הודעה נמסרה למשפחתו. צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה”.

גולובנצ’יץ’ ז”ל הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות.

הלווייתו של סגן גולובנציץ ז”ל תתקיים היום (רביעי) בשעה 16:00 בהר הרצל.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע.

כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע.

מהתחקיר הראשוני של האירוע עלה, כי בשעות הערב ביצע גולובנצ’יץ’, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, תרגיל לאחר עלייה למשמרת בעמדת ג’ילבר.

במסגרת התרגיל ביים המפקד הגעה של מחבל לעמדת ג’ילבר וניסיון דקירה כולל הפיכת שולחן על החייל. החיילים המתורגלים תרגלו נטרול מחבל ובמהלך התרגיל נורו שני כדורים לעברו. מפקד המחלקה לא חבש שכפ”ץ קרמי ולא אפודה זוהרת במהלך התרגיל. כמו כן, לפני התרגיל החיילים לא פרקו את נשקיהם.

ברקע התאונה ואירועי בטיחות נוספים הנחה הערב הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על עוצר אימונים כלל צה”לי ביום חמישי הקרוב, וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא.

בנוסף לכך, הרמטכ”ל יקיים באותו היום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות